7 مرد به بهانه فروش گوشی آیفون جیب مردم را خالی کردند / در بهشهر فاش شد

به گزارش رکنا،  سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر اظهار داشت: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا شهرستان مبنی بر کلاهبرداری توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی موضوع مشخص شد مالباخته با مشاهده تبلیغات فروش آیفون در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با قیمت ارزان تر، پس از برقراری ارتباط و واریز وجه به حساب فروشنده، وی پاسخگوی تماس‌های آنها نبوده و با این روش در واقع از ملباختگان کلاهبرداری می کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه افرادی تحت عنوان فروشنده با ایجاد یک پیچ اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری می کنند، تصریح کرد: متخصصین سایبری پلیس فتا پس از شناسایی یک باند کلاهبرداری 7 نفره در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهمان را به دست آورده و پس از هماهنگی قضائی متهمان را دستگیر کردند.

وی خاطر نشان کرد: این شیادان پس از انتقال به پلیس فتا با مشاهده مستندات موجود در پرونده، بزه انتسابی را پذیرفتند و اقرار به کلاهبرداری در کل کشور به مبلغ 11میلیارد و پانصد میلیون ریال کردند.

سرهنگ عنایتی با بیان اینکه برای متهمان قرار مناسب از سوی مرجع قضائی صادر شد به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت های ارزان تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتماً از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری را  درمیان بگذارید.

کدخبر: 785941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟