بازداشت شیاد سبدگردان بورس در تهران / او میلیاردی جیب سوژه ها را خالی کرده بود

به گزارش رکنا، سرهنگ " علی ولی پور گودرزی "  بیان کرد: در راستای رسیدگی به پرونده های اخلال در بازار سرمایه بورس و اوراق بهادار پرونده ای با موضوع سبد گردانی و مشاوره سرمایه گذاری در معاملات در این پلیس مطرح شد.

وی عنوان داشت: ماموران در رصد های اطلاعاتی،  فردی را که در فضای مجازی با شگردهای مختلف، دنبال کننده جذب می کرد و بدون اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار خود را به عنوان سبدگردان و مشاور سرمایه گذاری در بازار بورس و سرمایه معرفی می کرد،  شناسایی کردند.

خودداری از  افشای اطلاعات حساب شخصی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران افزود: متهم با وعده پرداخت سود کلان در کمترین زمان،  توانسته بود اعتماد سرمایه گذاران بورس را به خود جلب کند تا جایی که کاربران نام کاربری و رمز عبور کارگزاری خود در اختیار متهم قرار می دادند و متهم با دسترسی به صفحه شخصی آنها  توانسته بود،  100 میلیارد ریال کلاهبرداری و  متواری شود.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 100 میلیارد ریال اعلام کردند  اضافه کرد: با توجه به فراگیر شدن سرمایه گذاری در بازار بورس و سرمایه و همچنین کانال ها و محتوا های به ظاهر آموزشی در فضای مجازی که بعضاً برای کلاهبرداری و منافع شخصی ساخته می شوند از شهروندان خواست تا با دید باز و آموزش های لازم وارد این بازار شوند و از افشای اطلاعات حساب های شخصی خودداری کنند.

سرهنگ گودرزی در خاتمه از شهروندان خواست:  در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره های 02166747343 و یا 09999871392 یا پلیس فتا تماس بگیرند.

کدخبر: 782846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟