جریمه میلیاردی برای عامل احتکار شکر در قزوین

به گزارش رکنا، علیرضا حسن پور با اعلام این خبر گفت: در پی ارسال گزارش پلیس امنیت اقتصادی در مورد کشف 20 تن شکر از یک انبار در حومه شهر قزوین، پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین ادامه داد: شعبه ویژه پس از رسیدگی با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز دانست و متهم را علاوه بر الزام به عرضه کالا در شبکه توزیع به نرخ مصوب به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

 وی اظهار کرد: همچنین یک واحد صنفی که اقدام به خرید و فروش 400 کیلو شکر بر خلاف ضوابط و مقررات صنفی کرده بود به 200 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها و کم کردن ساعت کاری

این مسئول با اشاره به مصوبه سران سه قوه در خصوص افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این مصوبه علاوه بر افزایش ۵ برابری مجازات‌های نقدی، اختیاراتی را در جهت تعطیلی و نصب پارچه برای واحد‌های صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی داده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همراهی کسبه و بازاریان را باعث حفظ آرامش بازار و کاهش فشار به مردم عنوان کرد و گفت: با تعداد قلیلی از افراد سودجو نیز برخورد‌ها قاطع و بازدارنده‌ای شده و امیدواریم با بروز آثار مثبت اجرای این طرح، شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

حسن پور در رابطه با تعطیلی برخی از نانوایی‌های سطح استان گفت: تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها و کم کردن ساعت کاری از مصادیق اخفا و امتناع از عرضه کالا بوده و شامل مجازات‌های سنگین نقدی و نصب پارچه و یا حتی تعطیلی خواهد شد.

وی در خصوص فروش غیرقانونی سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز هشدار داد و گفت: با عرضه خارج از شبکه آرد بشدت برخورد می‌شود و خاطیان تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی نیز مجازات خواهند شد

کدخبر: 782636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟