اقدام بزرگ مادر شهید دهقان اناری ! /  سر مزار سردار سلیمانی قاتل بخشیده شد !

به گزارش رکنا: مادر شهید دهقان اناری گفت: بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و فرزند شهیدم رفتم از خود آنها برای بخشش قاتل فرزندم مدد گرفتم.

شهید محمدسعید دهقان اناری نوزدهم فرودین ماه سال 1397 در حین انتقال چند متهم سابقه‌دار، با ضربات چاقوی یک متهم مجروح شد و بلافاصله به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) انتقال یافت اما به علت اینکه از ناحیه شریان شاهرگ اصلی گردن زخمی شده بود به کما رفت و پس از 33 روز، در روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه به فیض شهادت نائل آمد.

صبح امروز زمان قصاص قاتل این شهید بود اما مادر بزرگوار شهید دهقان اناری در پای چوبه دار رضایت داد؛ وی در گفت‌وگوی اختصاص با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه این کار معامله‌ای بود که با خدا کردم اظهار داشت: تصمیم سختی بود و برای همین اول صبح به گلزار شهدای کرمان رفتم و از خود شهدا برای این کار سخت مدد گرفتم.

مادر بزرگوار شهید دهقان اناری با اشاره به اینکه از قبل تصمیمی برای بخشیدن قاتل فرزندم نداشتم گفت: تصمیم من و پدر شهید برای قصاص قاتل فرزندمان قطعی بود.

وی با بیان اینکه صبح امروز پس از نماز صبح به گلزار شهدای کرمان رفتم افزود: بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و فرزند شهیدم رفتم از خود آنها مدد گرفتم و خواستم که به من کمک کنند.

 مادر شهید ادامه داد: به گلزار شهدای کرمان که رسیدم هنوز هوا تاریک بود؛ خود را به مرقد مطهر حاج قاسم رساندم و آنجا خیلی التماس و دعا کردم. از حاج قاسم خواستم که کمکم کند و اگر راهی وجود دارد که بتوانم قاتل فرزندم را ببخشم خود شهدا آن را به دل من بیندازند.

وی با بیان اینکه بر سر مزار پسرم هم رفتم و از وی خواستم که اگر راهی برای بخشش قاتلش وجود دارد خود آنها به من کمک کنند گفت: تصمیم سختی بود و من به هیچ عنوان راضی به ببخش قاتل فرزندم نبودم و بر سر مزار فرزند شهیدم هم گفتم که به هیچ عنوان نمی‌توانم از خون تو بگذرم.

مادر شهید دهقان اناری ادامه داد: به زندان رفتم؛ قاتل فرزندم را برای قصاص آوردن، طناب را به گردنش انداخته، شهادتین و حکمش را خواندند و شخص مورد نظر که قرار بود حکم را اجرا کند منتظر بود که من چه تصمیمی می‌گیرم. من گفتم "چرا معطلی؛ این بنده خدا دارد گریه می‌کند، حال من خوب نیست، نمی توانم طاقت بیاورم و تحمل گریه کسی را ندارم. کار را تمام کنید و اجازه ندهید بیش از این اذیت شود.

وی افزود: زمانی برای اجرای حکم به کنار چوبه دار رفت نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد به یکباره به خدا گفتم "خدایا! با تو معامله می‌کنم؛ برای رضای تو، به احترام حضرت زهرا (س) و به حرمت امام حسین (ع) می‌بخشم"  انشاءالله که این کار ما مورد رضایت خدا باشد.

در مرحله رضایت‌گیری از خانواده شهید محمدسعید دهقان اناری گروه جهادی غیاث، هیئت الشهداء (ع) و مداح اهل‌بیت(ع) کربلایی محمدرضا نظری تلاش‌های زیادی کردند.

سرباز شهید محمدسعید دهقان اناری فرزند علی در پنجم خرداد سال 1377 به عنوان دومین فرزند خانواده در خیابان مهدیه کرمان دیده به جهان گشود، تحصیلات خود را در دبستان پسرانه اردشیر همتی را آغاز کرد، دوره راهنمایی را در مدرسه شهید رضا دادبین و دبیرستان را در هنرستان شهید مصطفوی پشت سر نهاد. با توجه به علاقه ای که به رشته مکانیک داشت به هنرستان مکانیک رفت و همزمان با تحصیلش در مکانیکی هم کار می کرد. پس از دیپلم در دانشگاه فنی و حرفه ای شهید چمران کرمان در رشته مکانیک پذیرفته شد ولی از مدتی غیر منتظره به خانواده گفت که قصد رفتن به خدمت سربازی را دارد. شهید دهقان اناری سرباز کلانتری 14 کرمان در 19 فرودین سال 1397 در حین انتقال چند متهم سابقه دار، با ضربات چاقوی یک متهم مجروح شد که بلافاصله به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) انتقال یافت اما به علت اینکه از ناحیه شریان شاهرگ اصلی گردن زخمی شد به کما رفت و پس از 33 روز، در روز پنجشنبه 20 اردیبهشت به فیض شهادت نائل آمد.

 

کدخبر: 779159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟