تخریب 7 خانه پلاک قرمزی در تهران / برخورد جدی پلیس خرده فروشان مواد مخدر در تهران
حجم ویدیو: 80.51M | مدت زمان ویدیو: 00:07:02

به گزارش رکنا، وی تصریح کرد: وقتی بحث مواد مخدر ایجاد می شود در کنارش انواع جرایم دیگر نیز پدیدار می شود فقط مصرف کنندگان مواد مخدر مشکل این منطقه نیست بلکه در کنار آنها فروشندگان و گاراژهای زباله گردان و خیلی از پدیده های ناهنجار در این منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر این منطقه از سال ۹۷ گفت: از اواخر سال ۹۷ تاکنون بالغ بر ۷۰ هزار نفر معتاد متجاهر و سایر بزهکاران جمع آوری شده اند.

اما علیرغم زحمات دور باطل در حال انجام است. همه دستگاهها در این مدت وظایف خود را انجام داده اند اما باید مسئله را درست بشناسیم و باید یک مبارزه هماهنگ و همزمان با ۲۱ هزار معتاد متجاهر و حدود ۷ هزار خرده فروش داشته باشیم و باید در دو جهت اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ظرفیت ۱۲ هزار نفر است هر اقدامی هم که انجام دهیم باز هم بی فایده است قبول کنید که خاستگاه اصلی عرضه و تقاضای مواد مخدر همین منطقه است.

وی ادامه داد: از ۳۰۰ منطقه پلاک قرمز در تهران ۱۰۷ پلاک در همین منطقه قراردارد که تنها 7 پلاک قرمز به صورت کامل تخریب شده است.

اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت

رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: ما می دانیم موانع وجود دارد اما ایثارگرانه وارد عرصه شوید و با تفکر ما می توانیم کار را شروع کنیم این منطقه ۵ دهه است یعنی حتی قبل از انقلاب این نام ننگ را بردوش داشته البته در این منطقه شهدای زیادی داشتیم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در این منطقه با توجه به حجم آلودگی نباید صرفا براساس قانون عمل کنیم و همدیگر را متهم کنیم در این منطقه نیاز به ایثارگری داریم.

وی تاکید کرد: ما با مراکز کاهش آسیب مخالف نیستیم اما در مراکز تجمعی نباید باشند و باید فاصله بگیرند. آنها شب در این مراکز می خوابند و صبح در خیابان ها هستند.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه ما یک اقدام کوتاه مدت داریم و یک اقدام بلند مدت، گفت: اقدام کوتاه مدت این است که اهالی منطقه را از شر این افراد راحت کنیم و اقدام بلند مدت قرارگاه اجتماعی در حال تدبیر برنامه است سازمان بهزیستی و دستگاه قضایی دوشادوش ما فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۱ هزار معتاد متجاهر از جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفری آنها در مراکز هستند و مابقی رها در خیابان ها هستند و ۷ هزار خرده فروش مواد مخدر داریم که باید همزمان برای این دو گروه برنامه ریزی کنیم.

کدخبر: 777770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟