افشای راز زن تهرانی پس از مرگ! / شوهرش در موبایل چه دید؟ + نظر روانشناس

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از  ۱۹ مهرماه سال ۹۹به دنبال مرگ زن جوانی به نام ژیلا آغاز شد . وی که به کلینیکی در شمال تهران رفته بود پس از عمل جراحی بینی   به کما رفت و ساعتی بعد به خاطر ایست قلبی جان سپرد.

 با مرگ مشکوک زن جوان همسر وی از پزشک معالج شکایت کرد. اما در بررسی ها مشخص شد ژیلا به خاطر شکستگی بینی ناشی از ضربه مشت تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته و قبل از عمل نیز به شدت دچار ترس و استرس بود که همین  استرس موجب مرگ او شد .

شکایت عجیب

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت همسر ژیلا و دخترش شکایت عجیبی را مطرح کردند.

 همسر ژیلا به ماموران پلیس گفت: بعد از فوت همسرم با بررسی گوشی موبایل  او رازی برایم برملا شد. مردی به نام شهرام در مرگ همسرم مقصر است.

 وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: همسرم صاحب یک مزون لباس در پاساژی در غرب تهران بود. او برای گرفتن مجوز مزون به انجمن طراحی مد و لباس رفت آمد داشت. من با بررسی گوشی همسرم متوجه شده ام ژیلا  آنجا با مردی به نام شهرام آشنا شده و این مرد همسرم را آزار داده و از او فیلم سیاه تهیه کرده است. او بارها همسرم را تهدید کرده بود  تا به خواسته هایش تن بدهد. آخرین بار نیز در درگیری با همسرم با مشت به بینی او کوبیده بود که همسرم به همین خاطر زیر تیغ جراحی رفت و جان سپرد.

با  اظهارات عجیب این مرد مأموران به بررسی پیامک‌های گوشی موبایل زن جوان پرداختند و به رابطه پنهانی او با یک مرد پی بردند.

دختر نوجوان ژیلا  درتحقیقات گفت:  یک روز گوشی موبایل مادرم را برداشتم و متوجه پیامک‌های زیادی شدم که از سوی یک مرد  ارسال شده بود که مادرم او را به نام دکتر شهرام سیو کرده بود.  مادرم بلافاصله گوشی را از من گرفت. مادرم بیشتر اوقات که به  انجمن طراحی مد و لباس می‌رفت با سر و وضع آشفته و صورت گریان و پریشان به خانه برمی‌گشت. حالا که پدرم گوشی مادرم را بررسی کرده فهمیده ام  مادرم در تله مرد جوان گرفتار شده و مورد آزار قرار گرفته بود.او حتی بارها وقتی پدرم در سفر بود با پزشک زنان تماس می گرفت و از او کمک میخواست.من می دانستم مادرم مشکلی دارد که از آن می ترسد.اما هرگز با او در این باره صحبت نکرده بودم. حالا من و پدرم از شهرام شاکی هستیم و او را در مرگ مادر مقصر می‌دانیم .

بازداشت مرد فریبکار

با این  شکایت شهرام بازداشت شد اما جرمش را انکار کرد.

وی  پای میز محاکمه ایستاد و ادعا کرد رابطه ای با ژیلا نداشته است.

با توجه به انکارهای شهرام  برای وی  قرار منع تعقیب صادر شد. اما  با اعتراص همسر ژیلا، این حکم در شعبه ششم دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفته و شکسته شد .

قضات دیوان عالی کشور خواستند تا بار دیگر پیامک های رد و بدل شده میان قربانی و متهم بررسی شود.

محاکمه دوباره مرد

 پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 در ابتدای جلسه همسر ژیلا از شهرام شکایت کرد و به اتهام تجاوز به عنف  و دخالت در مرگ همسرش از او شکایت کرد و برایش اشد مجازات خواست.

 وی گفت:  پزشکی که بینی  همسرم را عمل کرده گواهی کرده است علت فوت همسرم  شکستگی بینی ناشی از ضربه مشت  و استرس و نگرانی همسرم قبل از عمل  بوده است .

وقتی متهم  که با قرار وثیقه آزاد بود به دفاع پرداخت اتهاماتش را انکار کرد.

وکیل وی گفت: پیامک های تهدید آمیز و ارسال شده به گوشی قربانی  که نشان دهنده تجاوز به ژیلا و تهدید او بوده است، تاریخ و فرستنده و گیرنده مشخص ندارد  و به همین خاطر شبهه عدم اصالت آنها وجود دارد. موکل من هرگز به قربانی تجاوز نکرده ، فیلمی از او  نگرفته و ضربه ای نیز به   بینی اون نزده است. چطور ممکن است پزشکی که خودش مظنون اتهام قتل غیرعمد طی عمل جراحی است بتواند علت شکستگی بینی قربانی را ضربه مشت اعلام کند.پزشکان علت فوت قربانی را استرس قبل از عمل اعلام کرده‌اند. از این رو تقاضای برائت موکلم را دارم.

 بنا بر این گزارش، در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و قرار قانونی شهرام را تشدید کردند. وی روانه زندان شد تا به زودی قضات برایش حکم  صادر کنند.

قربانیان تجاوز را حمایت کنید

دکتر علیرضا عابدین، جامعه شناس و متخصص روانشناسی بالینی طی مصاحبه انجام شده با خبرنگار رکنا، در مورد خبری حاکی از مرگ خانم جوانی که مورد تجاوز قرار گرفته بود گفت: می توانیم به این موضوع از دو دیدگاه روانشناسی و جامعه شناسی نگاه کنیم؛ از لحاظ فرهنگی در دهه های اخیر حق و حقوق زنان پایمال شده است و از نظر قانونی نه تنها هم رتبه ی آقایان نیستند بلکه در رتبه ی پایین تری قرار دارند. جامعه ما از لحاظ سنتی و فرهنگی یک جامعه مرد سالار است، زنان از حقوق کمتری برخوردار هستند و به همین دلیل احساس حقارت می کنند.

وی عنوان داشت: افرادی که تحت تجاوز قرار میگیرند در بیشتر موارد راغب به شکایت نیستند، به طور خاص خانم ها کمتر شکایت میکنند  که در این موارد بهتر است خانواده به پشتیبانی آن ها بپردازند تا جرات شکایت را به خود بدهند تا بتوانند آن را به کرسی بنشانند.

افراد در بیشتر موارد دچار استرس پس از سانحه می شوند، بیماری که پس از زلزله و سوانحی از این دست اتفاق می افتد با این تفاوت که این مورد به صورت مداوم و استرس آن به مراتب بیشتر بوده که باید مورد درمان قرار گیرند البته که خدمات محدودی از طرف بهزیستی  انجام می شود، اما کافی نیست و افراد باید تحت درمان روحی و روانی قرار گیرند.

بیشتر افراد متجاوز ، عقب افتاده شناختی یا  شخصیتی هستند

از طرفی رابطه های جنسی نامشروع به دو صورت است، یکی از آن ها به صورت روانی است که خصوصیات یا مهارت لازم برای برقراری ارتباط با جنس مخالف یا ایجاد زندگی زناشویی را ندارند به همین دلیل دست به این کارها میزنند، در واقع عقب افتاده شناختی یا شخصیتی هستند . دسته ی دوم گرگ منش هستند که با خصلت ها، رفتار ها و اختلال شخصیت ضد اجتماعی زن های ضعیف را به دید خود شکار می کنند و مورد سوء استفاده قرار می دهند.

دکتر عابدین افزود: در پایان می توان از دیگر چاره ها به پشتیبانی لازم از طرف خانواده و نهاد های مردمی و اجتماعی اشاره کرد.

 

کدخبر: 772796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟