ویلاهای خالی و خودروهای سواری؛طعمه سارقان سریالی

از لحظه ای که پلیس دو مرد جوان را هنگام سرقت از یک خانه در مشهد زیر نظر می گیرد تا زمانی که یکی از متهمان را دستگیر می کند، تنها یک ساعت می گذرد، اما از ماه ها شرارت و سرقت پرده برداشته می شود آن هم از سوی افرادی که تنها برای سرقت از یکی از شهرهای شمالی راهی مشهد شده بودند.

به گزارش رکنا، مأموران کلانتری نجفی هنگام گشت زنی در محدوده استحفاظی شان به حرکات دو سرنشین یک خودرو پژو 206که در حاشیه یک خیابان پارک بود مشکوک شدند. این افراد مدام به داخل یک منزل رفته و هر بار تعدادی وسایل را به خودرو منتقل می کردند.

این خودرو تنها یک پلاک داشت که با استعلام آن مشخص شد، پلاک متعلق به خودرویی دیگر است که چندی پیش به سرقت رفته است. مأموران با دریافت استعلام، به سرعت برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.

متهمان، نیز با دیدن مردان قانون بلافاصله سوار خودرو شده و از صحنه متواری شدند. عملیات تعقیب و گریز آغاز شد و افسران کلانتری نجفی با استفاده از قانون به کارگیری سلاح پس از شلیک چند تیر هوایی، چرخ های این خودرو را هدف قرار دادند.

پنچر شدن لاستیک های خودرو، متهمان را متوقف کرد و مأموران توانستند یکی از این افراد را دستگیر کنند.پلیس در بررسی لوازم موجود در خودرو ،افشانه فلفل و یک جفت پلاک دیگر را نیز کشف کردند که متعلق به یک پژو 206سرقتی بود.

افسران کلانتری با دعوت از مالک پژو 206متوجه شدند این فرد خودرو را برای پسرش خریده که بیست و سوم دی متهمان جلو خودرو را گرفته و با تهدید و استفاده از چاقو اقدام به زورگیری آن کرده اند.

متهم در بازجویی های تخصصی ضمن معرفی همدستش، اعلام کرد که چندی پیش به همراه متهم دیگر پرونده از یکی از شهرهای شمالی برای سرقت راهی مشهد شده اند.

خالی کردن 10باغ ویلا از سوی 3نفر

دیگر پرونده ای که پلیس مشهد توانست آن را حل و فصل کند با اعلام شکایت چندین شهروند به پلیس 110مبنی بر سرقت از باغ ویلاهایشان در اطراف شهر بود.

مأموران پاسگاه ده غیبی با دریافت این گزارش تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق به چهره زنی و شناسایی سه متهم در این پرونده شدند.

پلیس در اقدامی ضربتی متهمان را دستگیر کردند. این افراد تا کنون به 10فقره سرقت از باغ ویلاهای خالی در اطراف شهر اعتراف کرده اند.

شهروندان هوشیار باشند

به گفته رئیس پلیس مشهد، تحقیقات در این پرونده ها تا رسیدن به نتایج لازم و همچنین دستگیری دیگر متهمان و مال خران ادامه دارد.

سرهنگ حسین دهقانپور با اشاره به اینکه اجازه هیچ گونه ناامنی در مشهد را به مجرمان نمی دهیم، بیان کرد: هر چند با متهمان برخوردهای جدی می شود اما شهروندان بدانند که با تجهیز خودروها و باغ هایشان به وسایل پیشگیری از سرقت می توانند مقابل سارقان بایستند و از خسارت های بیشتر جلوگیری کنند.

شهرآرا

کدخبر: 770108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟