11 عکس از لحظه لحظه بازداشت قاتل شهید رنجبر / گوش قاتل در دست پسر

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس با بیان این خبر گفت: شامگاه چهارشنبه 13 بهمن قاتل پس از مجروح کردن یک سرباز وظیفه با سرهنگ دوم علی‌اکبر رنجبر ، جانشین پاسگاه بیدزرد شیراز درگیر شد و وی را با ضربه قمه به ناحیه گردن به قتل رساند.

به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه پس از متواری شدن قاتل تحقیقات به‌صورت شبانه روزی در دستور کار قرار گرفت، گفت: بعد از ظهر جمعه با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) محل اختفای متهم در شهرستان شیراز شناسایی و قاتل شهید رنجبر دستگیر شد. تحقیقات در خصوص انگیزه متهم توسط مقام قضایی ادامه دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن و پس از تکمیل تحقیقات با صدور کیفرخواست و حکم قاطع، متهم پرونده به مجازات قانونی خواهد رسید.

قاتل شهید رنجبر

جزئیات شهادت شهید رنجبر

سرتیپ پاسدار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس، با بیان اینکه از وقتی تصاویر قاتل در فضای مجازی پخش و توسط مردم دست به دست شد این موضوع کمک زیادی به ما کرد و باعث شد مخفیگاه وی در یکی از روستاهای استان شناسایی و متهم دستگیر شود از مردمی که کمک کردند تشکر کرد و گفت : این متهم قبل از به خاک سپرده شدن این شهید دستگیر شد البته انگیزه متهم هنوز مشخص نشده و تحقیقات از وی ادامه دارد اما آنچه مشخص است اینکه وی اهل استان فارس نبوده است و هنگام دستگیری چاقویی که با آن مرتکب قتل شده در دستش بود و با ماموران درگیر شد.

سردار حبیبی افزود: شهید سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر از جمله پرسنل شجاع و رشید ناجا بود که هفته قبل از این حادثه در همین محور، بیش از ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر را از قاچاقچیان کشف و ضبط کرده بود.

قاتل شهید رنجبر

وی شامگاه چهارشنبه هنگام مأموریت روزانه همراه یک سرباز که رانندگی خودروی دوکابینه پلیس را به عهده داشت به گشت در مسیر جاده اصلی شیراز به کوار رفته بود که برابر قرائن به دست آمده یک خودروی پراید که ماشین پلیس را زیر نظر داشته وقتی خودروی پلیس به یک رستوران رسید ناگهان قاتل از خودروی پراید که متوقف شده بود پیاده شده و به سمت ماشین پلیس آمده و نخست با قمه به سرباز ضربه زده و وی را زخمی می‌کند، از آن طرف مأمور رشید ما که این صحنه را دیده برای دفاع از جان سرباز از ماشین پیاده شده، اسلحه خود را مسلح کرده اما برای حفظ جان مردم و همچنین قوانین موجود بدون آنکه شلیک کند، به مجرم هشدار داده و به سمت او رفته و با او درگیر شد.

که در نهایت در این درگیری فرد مهاجم با قمه به جانشین پاسگاه ضربه زده و هنگامی که وی می‌افتد ضربه‌ای نیز به گلوی او زده و سوار خودرو شده و فرار می‌کند. فرمانده انتظامی استان فارس که روز پنجشنبه به دیدار خانواده شهید رنجبر رفته بود با بیان اینکه از این شهید دو فرزند کوچک به یادگار مانده است، اظهار داشت: پدر شهید رنجبر نیز بازنشسته ناجا بودند که فوت کرده‌اند.

قاتل شهید رنجبر

قاتل شهید رنجبر

دستور برخورد قاطع با اراذل و اوباش

سردار حسین اشتری، فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران پس از این حادثه ضمن مطالبه جدی و سریع از قوای مقننه و قضائیه در خصوص اصلاح قانون به کارگیری سلاح و حمایت قضایی همه‌جانبه از مأموران جان برکف ناجا، دستور ویژه‌ای برای استمرار برخورد قاطع و جدی با اراذل و اوباش را به فرماندهان انتظامی سراسر کشور صادر کرد.

وی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر، گفت: در هماهنگی با دادستان کل کشور مجازات‌های سنگینی در انتظار عامل یا عاملان شهادت این مأمور جان برکف انتظامی است و هرچه سریع‌تر باید با این اراذل و اوباش که باعث احساس ناامنی در مردم شده‌اند برخورد قاطع شود. ما نمی‌گذاریم خون این شهید بزرگوار پایمال شود.

قاتل شهید رنجبر

پیام دادستان کل کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور نیز با صدور پیامی ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید، دستور برخورد قاطع با عاملین این دست حوادث را صادر و بر ضرورت بازنگری در قوانین و مقررات و برخورد جدی تأکید کرد. در بخشی از این پیام آمده است: به دادستان‌ استان فارس و دادستان‌های سراسر کشور تأکید می‌کنم ضمن مساعدت و حمایت از مأموران حافظ امنیت جامعه با اقتدار و قاطعیت حادثه منجر به شهادت را پیگیری و با همکاری نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، عامل و عاملین این‌گونه حوادث را به دست قانون سپرده و در چهارچوب قوانین و مقررات اقدام لازم را معمول نمایند تا موجب عبرت دیگر عناصری باشد که چنین افکار پلید شیطانی را در سر می‌پرورانند. ترحم به این جانیان، موجب سلب آسایش و نبود امنیت جامعه است که به هیچ‌وجه روا نخواهد بود.

قاتل شهید رنجبر

اصلاحات «قانون استفاده از سلاح» رسیدگی خارج از نوبت

محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی با اشاره به شهادت جانکاه مأمور وظیفه‌شناس ناجا تأکید کرد: ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز «قانون استفاده از سلاح» برای مأموران شجاع و جان برکف ناجا را به مجلس ارائه کنند تا خارج از نوبت در دستور رسیدگی و تصویب قرار گیرد.

تشییع پیکر شهید در حرم مطهر شاهچراغ(ع)

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید سرهنگ دوم « علی اکبر رنجبر » روز جمعه پس از اقامه نماز با حضور خیل عظیمی از مردم و مسئولان در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار و سپس در گلزار شهدای شهر شیراز به خاک سپرده شد.

 

قاتل شهید رنجبر

 

قاتل شهید رنجبر

قاتل شهید رنجبر

قاتل شهید رنجبر

قاتل شهید رنجبر

 

کدخبر: 770077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟