شگرد جدید سارقان منزل در مشهد / صاحبخانه کاملا در اختیار آنها بود !

پرده اول: خانه شما باید بازرسی شود

به گزارش رکنا، برگه ای را به عنوان حکم قضایی نشان صاحب خانه دادند و بعد هم وارد شدند. به همه اتاق ها سرک کشیدند و همه چیز را به هم ریختند. می گفتند که مأمور لباس شخصی هستند. صاحب خانه هنوز برایش علامت سؤال بود که چرا این افراد باید خانه او را تفتیش کنند. بعد از دقایقی کوتاه دو مرد جوان محل را ترک کردند و آن لحظه بود که صاحب خانه متوجه نبودن طلا و جواهرات همسرش شد.

شاکی که برایش مسجل شده بود دو مرد جوان مأمور پلیس نبوده اند، بلافاصله موضوع را به پلیس گزارش کرد و زمانی نگذشت که یک تیم گشتی خود را به محل رساندند. بعد از تکمیل گزارش اولیه، پرونده سرقت با توجه به حساسیت موضوع در اختیار مأموران اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفت.

پرده دوم: ردزنی مأموران قلابی در خیابان

کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی کامل پرونده به بررسی میدانی محل وقوع جرم پرداختند که در این بین یک دستگاه دوربین مداربسته در محل رؤیت شد. فیلم های این دوربین مداربسته که روی دیوار خانه یکی از همسایگان نصب شده بود، درست زمان ورود متهمان مامور قلابی به خانه شاکی را ثبت کرده بود.

در سرنخ به دست آمده نیز مشخص بود که متهمان با یک دستگاه خودرو پراید پلاک مخدوش مقابل خانه مال باخته متوقف و وارد محل شده اند. مشخصات خودرو مورد نظر به همراه شماره پلاک آن با دستور قضایی در اختیار تیم های گشتی پلیس قرار گرفت و زمانی نگذشت که یکی از منابع اطلاعاتی تردد خودرو تحت تعقیب را در منطقه مهرگان مشهد از طریق بیسیم به مرکز پیام پلیس گزارش کرد.

پرده سوم: دستگیری سارق در عملیاتی غافل گیرانه

همین گزارش موجب شد تا تیم بررسی کننده پرونده در یک قدمی متهمان تحت تعقیب قرار گیرند. کارآگاهان پلیس آگاهی به سرعت خود را به محل گزارش شده رساندند و بعد از بررسی و پایش میدانی، خودرو پرایدی که متهمان به وسیله آن نقشه های شوم خود را عملی می کردند را مشاهده و تحت نظر قرار دادند.

در لحظه شناسایی خودرو پراید تنها یکی از متهمان در آن حضور داشت که زمانی نگذشت او مقابل یک خانه مسکونی متوقف شد. مأموران بی درنگ وارد عمل شدند و بدون فوت وقت در عملیاتی غافل گیرانه متهم را قبل از اینکه بتواند نقشه فرارش را عملی کند، دستگیر کردند.

پرده آخر: سرقت از 6 خانه

متهم به دام افتاده در ابتدا منکر هرگونه جرمی از سوی خود بود که در این لحظه مأموران او را به همراه خودرواش به مرکز فرماندهی خود منتقل کردند. تیمی دیگر از کارآگاهان پلیس نیز با هماهنگی قضایی مخفیگاه این فرد را مورد بازرسی قرار دادند و یک دستگاه بیسیم تقلبی به همراه لوازم خانه و طلا و جواهرات سرقتی را کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی که با توجه به حساسیت این پرونده از همان ابتدا در جریان تحقیقات قرار داشت پس از دستگیری اولین مهره در تشریح دیگر جزئیات پرونده گفت: متهم بعد از اینکه متوجه شد اموال سرقتی از داخل خانه اش کشف شده و دستش برای قانون رو شده است، به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و به جرمش اعتراف کرد.

سرهنگ جواد شفیع زاده افزود: در ادامه تحقیقات، دیگر متهم پرونده نیز شناسایی و با هماهنگی قضایی در یکی از مناطق شهر مشهد دستگیر شد. متهمان به دام افتاده در ادامه تحقیقات از سوی شاکی پرونده نیز شناسایی شدند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی استان ادامه داد: در زمان آغاز تحقیقات این پرونده، گزارش های مشابه دیگری هم به پلیس آگاهی اعلام شده بود که بررسی ها نشان از این موضوع داشت که افرادی با جعل عنوان پلیس وارد خانه های مردم شده و طلا و جواهرات آن ها را سرقت کرده اند. شناسایی خودرو پراید پلاک مخدوش در همه این پرونده ها حاکی از آن بود که سرقت ها از سوی دو متهم تحت تعقیب انجام شده است.

سرهنگ شفیع زاده بیان کرد: تاکنون متهمان به شش فقره سرقت از خانه های مردم با شگرد معرفی خود به عنوان مأمور پلیس اعتراف کرده اند و اموال مسروقه برخی از شکات نیز با هماهنگی قضایی به آن ها تحویل داده شده است. متهمان نیز برای ادامه بررسی ها در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته اند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مراجعه مأموران به آن ها، حتما از این فرد مدارک هویتی و شناسایی سازمانی او را بخواهند و چنانچه مأموران قصد ورود به خانه شهروندی را داشته باشند، باید حکم قضایی دریافت کرده و همراه خود داشته باشند.

شهرآرا

کدخبر: 770024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟