سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در خصوص این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام با خانمی اهل یکی از کشورهای اروپایی آشنا شده است و متهم با بیان اینکه قصد سرمایه گذاری در ایران را دارد، اقدام به کلاهبرداری از وی نموده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان فارس قرار گرفت.

پایان کار کلاهبردار 10 هزار دلاری اینستاگرام در شیراز

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: متهم از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام خود را به عنوان سرمایه گذار معرفی کرده بود که برای ارسال مبالغ به ایران، شاکی می‌بایست مبلغ 10 هزار دلار را تحت عنوان مالیات و اقدامات اداری از طریق صرافی به حساب او واریز نماید ، اما پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگوی پیام‌های شاکی نبوده است.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: با اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد متهم در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس ساکن است که با اقدامات پلیسی وی پس از مراجعه به ایران در یکی از شهرستان‌های جنوبی استان با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی گفت: در ابتدا متهم  منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و بیان داشت مدتی است با شاکی از طریق اینستاگرام آشنا شده است و با معرفی خود به عنوان یک شهروند اروپایی و سرمایه گذار اقدام به کلاهبرداری از شاکی نموده است.

این مقام سایبری گفت: مجرمان سایبری با معرفی خود به عنوان شهروندان خارجی و ارسال پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند که هموطنان در صورت مشاهده یا برخورد با هرگونه موارد مشکوک یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  و یا با شماره تلفن 096380 با همکاران ما در میان بگذارند.

کدخبر: 763676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟