چرا قاتل یزدی اعدام نشد؟ / زندگی 5 ساله با چوبه دار

 محمدرضا حداد گفت: ۵ سال پیش در یکی از شهرستان‌های استان در پی بروز اختلاف و مشاجره بین یک زن و شوهر که موجب درگیری و نزاع شد، متاسفانه زن توسط همسرش به قتل رسید.

به گزارش رکنا، وی افزود: با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، نهایتاً رای بر محکومیت متهم به قصاص نفس، در یکی از شعب دادگاه‌های کیفری یک استان یزد صادر شد.

نجات قاتل از چوبه دار پس از گذشت ۵ سال

این مقام قضایی با اشاره به تلاش برای اصلاح ذات البین در این پرونده، اظهار داشت: با همت اعضا و کارکنان شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف شهرستان یزد ویژه زندانیان و مشارکت صلح یاران، سرانجام محکوم این پرونده پس از گذشت ۵ سال از مجازات قصاص با چوبه دار رهایی یافت.

حداد، قصاص را حق اولیای دم ذکر کرد و گفت:، اما شیرینی عفو و گذشت و معامله با خدا است که انسان از حق مسلم و قانونی خود می‌گذرد و حیات دوباره‌ای به یک انسان می‌بخشد.

وی تصریح کرد: با گذشت از قصاص، امید به زندگی و جانی دوباره به یک محکوم به اعدام بخشیده می‌شود، اولیای دم نیز مشمول دعای خیر زندانی و خانواده او قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون هفت پرونده از پرونده‌های محکومان به قصاص نفس، با همت اعضاء و کارکنان افتخاری به سازش قطعی منتهی شده است.

کدخبر: 761019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟