آبروی زن لرستانی در شهر رفت / عکس های خصوصی پخش شد

 سرهنگ آرش ابراهیمی رییس پلیس فتا استان لرستان  در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا استان از اخاذی که از طریق فضای مجازی از وی صورت گرفته بود شکواییه قضایی تنظم کرد که پرونده جهت شناسایی و پیگیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 اخاذی 85 میلیارد ریالی از شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی ادامه داد: در اظهارات اولیه شاکی مشخص شد شخصی با معرفی خود به عنوان یک خانم از طریق پیج اینستاگرام با شاکی ارتباط برقرار می نماید که ضمن جلب اعتماد شاکی جهت آشنایی بیشتر از وی چند سری عکس و فیلم دریافت می کند.

این مقام مسئول افزود: متهم با دریافت تصاویر و ویرایش، آنها را برای شاکی ارسال می کند واز وی در خواست مبلغ 85 میلیارد ریال می نماید تا در عوض آن تصاویر را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر نکند.

سرهنگ ابراهیمی گفت: با بررسی مستندات اولیه و اظهارات شاکی توسط کارشناسان پلیس فتا استان سر نخ های اولیه جهت شناسایی متهم اصلی پرونده بدست آمد که با اقدامات پلیسی متهم شناسایی و در یک عملیات ویژه دستگیر شد.

رییس پلیس فتا لرستان ادامه داد: متهم ابتدا منکر هرگونه رابطه با پیج مجرمانه شد ولی زمانی در برابر مستندات مکشوفه قرار گرفت ضمن قبولی به بزه انتسابی هدف و انگیزه خود را نیاز مالی عنوان کرد.

سرهنگ ابراهیمی گفت: براساس ماده 745 قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر و در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: هرگونه توهین و هتک حیثیت افراد در فضای مجازی جرم بوده و در صورت ارتکاب این فعل توسط افراد اقدامات قضائی و قانونی توسط پلیس فتا با هماهنگی مقامات قضائی انجام خواهد پذیرفت.

رییس پلیس فتا استان لرستان ضمن هشدار در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی و یا با خط 096380 گزارش نمایند.

کدخبر: 760995 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟