واکنش دستگاه قضایی و مردم به یادداشت «آقای رئیس» شأن شما تا کجاست؟!

یادداشتی به قلم سید خلیل سجادپور(روز نامه نگار ) در سایت رکنا منتشر شد که واکنش مردم و دستگاه قضایی را در پی داشت . اگر چه واکنش ها و پیام های مردمی در این باره بسیار است اما تعدادی از آن ها فقط به دلیل احترام به نظر مخاطبان خراسان منتشر شده است:

* از خواندن یادداشتی که در صفحه حوادث درباره یکی از مدیران آموزش و پرورش درج شده بود، خیلی ناراحت شدم. این گونه مدیران با چنین تفکراتی ، چه چیزی را به دانش‌آموزان این منطقه می‌آموزند! علم بهتر است یا پست و مقام! از خبرنگاری هم که با ظرافت ، این موضوع را نوشته بود،  قدردانی می‌کنم.

* مطلبی که به قلم آقای سجادپور در صفحه حوادث برای مدیر آموزش و پرورش نوشته شده بود، حرف های ناگفته زیادی داشت، نمی دانم چرا این افراد « نام مدیر » را روی خودشان می گذارند!

* آقای مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  لطفا صفحه 8 حوادث یادداشت آقای سید خلیل سجاد پور را ملاحظه بفرمایید . به نظرحقیر این رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش زیر مجموعه شما نه صلاحیت جایگاه فعلی ونه هیچ جایگاه دیگری را ندارد. لطفا این آقا را عزل کنید .یادتان باشد امام عارف و مجتهد ما خمینی کبیر (ره) می فرمود من خادم مردم هستم.

* از افشاگری با یادداشت زیبای آقای سید خلیل سجادپور بسیار خوشحال شدم .خداخیرتان بدهد.

* انصافا باید به حال چنین مدیران فرهنگی در جامعه آن هم در آموزش  و پرورش گریست که خودشان را در پست و مقام گم کرده اند! خدارا شکر می کنم که این مدیر ناحیه یک در مشهد سمت مهمی در کشور نداشت!

* آفرین به زحمت کشان روزنامه خراسان ، به دلیل همین موضع گیری های مردمی است که این روزنامه بعد از۷۰سال همچنان در قلب خراسانی ها جا دارد و محبوب باقی مانده است. واقعا از یادداشت (آقای رئیس شأن شما تا کجاست؟ ) لذت بردم.

*  باید این مسئول فورا عزل شود.

* آقای رئیسی رئیس جمهور محترم بالاترین مقام اجرایی کشور خیلی بی ادعا با مردم گفت وگو می کنه بعد یک مدیر جزء آموزش  و پروش این جوری با یک افسر ارشد  زحمت کش نیروی انتظامی برخورد می کنه !

*بنده بسیار و بسیار بعید می دانم که رئیس ناحیه یک اداره آموزش و پرورش به عنوان یکی از سکانداران فرهنگ استان به کسی(صرف نظر از موقعیت آن شخص)،بگوید که شما در شأن من نیستید و...مطلب را ریشه یابی کنید.البته جای انکار نیست که در هر مجموعه و سازمانی ،ممکن است مدیران و افرادی با گفتار و رفتار نابهنجار وجود داشته باشند. همچنان که آن نماینده مجلس به صورت آن سرباز وظیفه شناس سیلی نواخته است!

واکنش دستگاه قضایی

 اما در این میان، ورود معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز خراسان رضوی به ماجرا، بار دیگر جلوه ای از حساسیت دستگاه قضا نسبت به آسیب های اجتماعی و فضای مجازی را برای باورمندان به عدالت به تصویر کشید. این موضوع که نشئت گرفته از تیزبینی و هوشیاری مقامات قضایی برای ایجاد یک عزم ملی به منظور پیشگیری از وقوع جرم است، برخورد نامناسب مدیران با ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی را نیز مورد توجه قرار می دهد که بی شک در حسن اعتماد مردم تاثیر بسزایی دارد.

قاضی «سید هادی شریعت یار» در نامه ای خطاب به مدیرکل محترم آموزش و پرورش خراسان رضوی و با اشاره به یادداشت منتشر شده در صفحه حوادث روزنامه، تاکید کرده است: «در این یادداشت به برخورد نامناسب مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد مقدس با افراد منعکس در گزارش، اشاره شده که شایسته است موضوع بررسی شود و با توجه به لزوم همراهی و همکاری کلیه مدیران در پیگیری موضوع معضلات و آسیب های اجتماعی در جهت کاهش و رفع آن، تدابیری اتخاذ گردد». قاضی «شریعت یار» همچنین در این نامه از مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خواسته است به مدیران زیر مجموعه تذکرات لازم را ابلاغ کنند.

بنابراین گزارش، دکتر قندهاری نیز در واکنش به یادداشت مذکور در نامه ارسالی به گروه حوادث نوشته است:  امروز ستون یادداشت جناب عالی را در روزنامه مورخ 1400.10.12 و البته قبل از آن مطلب اختصاصی خراسان را درباره تعرض جوانی که از طریق فضای مجازی صورت گرفته بود ، خواندم و بعد از مطالعه مطالب حضرت عالی بسیار تاسف خوردم و ناراحت شدم چرا که بر اساس کارم سال هاست با بزهکاری و بزهکاران ارتباط دارم و با خانواده های زیادی به عنوان پزشک و آن هم پزشکی که سال های سال است درباره موضوع اعتیاد در جوانان از نزدیک کار کرده ام، همچنین درباره کجروی ها در جوانان و منحرف شدن آن ها از مسیر درست زندگی که در نهایت نتیجه آن هدر رفتن سرمایه های انسانی و ...در کشور و مملکت اسلامی ماست.

من در این که شما برای پیگیری و بررسی این مورد به آموزش و پرورش به اتفاق یکی از عزیزان نیروی انتظامی مراجعه کردید بسیار خرسند شدم چرا که آموزش فرزندان این مرز و بوم در درجه اول بر عهده خانواده و بعد خانه دوم یعنی مدارس است که اگر به درستی آموزش های لازم در مدارس و توسط افرادی دلسوز داده شود کمتر شاهد معضلاتی چون اتفاق پیش آمده خواهیم بود  وبسیار مهم خواهد بود این که چه افرادی در این سنگر انسان ساز مدرسه به کودکان و فرزندان ما آموزش خواهند داد، مواردی که می تواند حتی چند نسل را  تحت الشعاع خود قرار دهد.

  حال متاسفانه باید دراین رهگذر شاهد وجود   فردی باشیم که در لباس یک مسئول پرورشی تاب و تحمل شنیدن واقعیات را ندارد و  دنبال مسائلی پوچ و رفتارها و گفتارهای نسنجیده و قابل تامل و البته تاسف بار باشد. امیدوارم این چنین رفتاری که الحمدلله در مسئولان ما کمتر وجود دارد باعث رنجش خاطر و کاستن توان و انرژی و انگیزه   برادر عزیز انتظامی ما نشده باشد .

در همین حال دکتر محمد بدیع زاده (استاد دانشگاه) در تماس با گروه حوادث از برخورد نامناسب یک مدیر فرهنگی با حافظ امنیت (فرمانده کلانتری) بسیار اظهار تاسف کرد و گفت: امیدوارم در دولت جدید شاهد چنین مدیرانی بر مسندهای فرهنگی نباشیم.

خدادادزاده وکیل دادگستری نیز درج این گونه یادداشت‌ها در روزنامه را  نشانه مردمداری دانست و گفت: برخوردهای مدیران در جلب اعتماد عمومی نقش مهمی دارد بنابراین باید برای حفظ کرامت و احترام به ارباب رجوع نظارت بیشتری صورت گیرد.

یک مقام قضایی نیز گفت: واقعا جای تاسف دارد که گاهی مسندهای حساس مانند آموزش و پرورش در اختیار افرادی قرار می گیرد که شاید شایسته این پست و مقام نباشند!

کدخبر: 758575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟