آبروی زن سمنانی در شهر رفت / عکس های محرمانه دست به دست شد

 سرهنگ فداییان رئیس پلیس فتا استان سمنان در راستای کشف این پرونده گفت: در پی وصول یک فقره پرونده ارجاعی از دادسرای عمومی و انقلاب سمنان با موضوع هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت که با توجه به حساسیت موضوع پرونده تشکیل و در دستور کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: با بررسی تخصصی بعمل آمده مشخص گردید مجرم یا مجرمین با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد صفحه ای جعلی با مشخصات و تصاویر شاکی پرونده نموده است.

 دستگیری عامل هتک حیثیت در اینستاگرام

سرهنگ فداییان افزود: با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی گرداننده صفحه اینستاگرامی شناسایی گردید. متهم پس از حضور در پلیس فتا، با دروغگویی قصد فریب مامورین را داشته و منکر هرگونه عمل مجرمانه شده ولی در ادامه با هوشیاری کاراگاهان سایبری  این پلیس و با ارائه مستندات و ادله غیر قابل انکار در نهایت متهم به بزه ارتکابی اعتراف کرد و قصد اخاذی از این زن را داشته است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان به کاربران توصیه کرد: در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی، اطلاعات مهم و خصوصی که می تواند توسط مجرمین مورد سوء استفاده قرار گیرد را به اشتراک نگذارند .

رئیس پلیس فتا استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 757398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟