جان گرفتن مرد اعدامی پای چوبه دار / در یزد رخ داد

 محمدرضا حداد اظهار داشت: تلاش های سه ساله اعضای شورای حل اختلاف نتیجه داد و با نهایی شدن سازش طرفین پرونده، یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش رکنا، وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده‌های مرتبط با قتل و قصاص نفس است که بدین منظور شوراهای حل اختلاف ویژه زندان تشکیل شده است که به امور مربوط به زندانیان توجه ویژه می کنند.

صلح و سازش یک فقره پرونده قتل عمد در یزد

این مقام قضایی با اشاره به سند تحول قضایی که به مقوله گسترش ظرفیت های صلح و سازش اشاره کرده است، تصریح کرد: یکی از راهکارها در جهت توسعه جایگزین های رسیدگی های قضایی، توسعه فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین میان طرفین دعوا است که کاهش پرونده به دادگستری را به دنبال دارد.

وی افزود: نتیجه کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی نیز تسهیل در امور مردم تسهیل افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها و  در نتیجه رضایت مندی مراجعین را بدنبال خواهد داشت.

معاون قضایی دادگستری عنوان کرد: سه محور فعالیت دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم، ایجاد صلح و سازش و صدور احکام قاطع و بازدارند و اجرای آن است.

وی با اشاره به اینکه قضات در تمامی پرونده های قضایی تلاش خواهند کرد مقدمات و شرایط صلح و سازش را فراهم کنند، افزود: ایجاد صلح و سازش در همه مکاتب و مذاهب توصیه شده که دین مبین اسلام به این امر خطیر و بارزش با نگاه ویژه ای نگریسته و در آیات متعدد قرآن کریم و کلام معصومین (ع) به اشاعه فرهنگ سازش و گذشت اشاره شده است.

کدخبر: 749933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟