به‌ گزارش رکنا، تابستان سال 88 به‌دنبال کشف جسد مردی جوان در محدوده قزل‌حصار کرج تیمی از کارآگاهان جنایی برای بررسی ماجرا راهی محل شدند.

در حالی که جسد برای تعیین هویت مقتول به پزشکی قانونی رفته بود خانواده‌ای که از شهری در استان آذربایجان غربی برای یافتن پدر گمشده‌شان به استان البرز آمده بودند با شناسایی جسد نخستین گره این پرونده را برای پلیس گشودند.

خانواده مقتول مدعی شدند که مهران با دوستش فرامرز عازم کرج شدند و چون بعد از مدتی دیگر از آنها خبری نبود نگران شده و برای پیدا کردنش به آنجا آمده بودند.خیلی زود فرامرز همسفر و دوست مقتول بازداشت شد و به قتل مهران به‌خاطر اختلاف بر سر موضوعی خاص اعتراف کرد.

به‌ دنبال اعتراف متهم، وی در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی هدایت رنجبر محاکمه شد. اولیای دم که دو پسر و یک دختر مقتول بودند هر کدام شکایت خود را مطرح کردند.

دختر مقتول درخواست دیه داشت ولی دو پسر مقتول خواستار قصاص متهم شدند. بدین ترتیب قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند و با تأیید حکم، این مرد جوان در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. اما با گذشت 12 سال از این ماجرا و در حالی که اولیای دم برای اجرای حکم حاضر نمی‌شدند سرانجام هفته گذشته این مرد زندانی که در آستانه 50 سالگی قرار دارد با حضور فرزندان مقتول برای اجرای حکم قصاص پای چوبه  دار رفت اما در آخرین لحظات با تلاش هیأت بخشش استان البرز اولیای دم از حق قصاص خود گذشت کردند و متهم را بخشیدند.

بدین ترتیب مرد زندانی بعد از یکهزار و 380 روز حبس پشت میله‌های زندان در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز این بار از جنبه عمومی جرم محاکمه شد و با احتساب مدت زمانی که در زندان بوده و با توجه به اعمال ماده 612 قانون مجازات اسلامی بزودی از زندان آزاد می‌شود.

کدخبر: 748427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟