تاجر بزرگ اینستاگرامی حقه باز در آمد + عکس

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران گفت : شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد قصد سرمایه گذاری در تجارت های بزرگ در فضای مجازی را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا پایتخت توضیح داد: پرونده اولیه تشکیل شد و شاکی در اظهاراتش عنوان داشت مدتی قبل در یکی از شبکه های اجتماعی مشغول جستجو بودم که با فردی ناشناس آشنا شدم،این فرد که بسیار خوش صحبت بود خود را از اشخاص با نفوذ معرفی کرد و مدعی بود با یک سرمایه گذاری مطمئن و بدون ریسک می تواند سرمایه ام را در عرض چند روز چندین برابر کند.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهار داشت پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت وی به من پیشنهاد سرمایه گذاری در پروژه تجارت بزرگ اینستاگرامی را داد و بنده هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم مبلغ 5 میلیارد ریال به حساب او واریز کردم اما پس از واریز تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نداشتم و متوجه شدم از من کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی بیان نمود:بررسی موضوع کلاهبرداری به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و با تحقیقات صورت گرفته و اقدامات خاص پلیسی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد:بعد از به دست آمدن اطلاعات هویتی این کلاهبردار اینترنتی برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران توسط تیم عملیات پلیس فتا پایتخت دستگیر شد.

وی ادامه داد: مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال ضمن پذیرفتن جرم خود گفت با هویت های جعلی و جستجو در فضای مجازی سوژه های خود را انتخاب می کردم و با صمیمی شدن با آنها و صحبت های اغنا کننده این افراد را ترغیب به سرمایه گذاری می کردم و پس از کلاهبرداری از فضای مجازی محو می شدم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: به هویت ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل از هرگونه واریز وجه خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند.

کدخبر: 744955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟