راز حیوانات شکنجه شده در خانه بازیگر زن تهرانی + فیلم
حجم ویدیو: 37.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

وی درخصوص کارهایی که این سال ها انجام داده است گفت:من به عنوان یک هنرمند ویک شهروند عادی سالهاست که به صورت خود جوش و نهاد های مردمی در جهت حمایت از حقوق حیوانات و تلاش برای اینکه آنها از شرایط مطلوبی برخوردار باشد فعالیت می کنیم . این فعالیت ها نیز صرف در جهت احقاق حقوق حیوانات شهری نیست گسترده، فعالیت من یه شخصه به محیط زیست بر می گردد و تلاشی که داریم همگی من و دوستان هنرمند دیگر می کنیم برای این است که شرایط مطلوب تری برای حیوانات شهری فراهم کنیم. به خصوص بعد از جریانات سگ کلاله حمایت مردمی تشدید شد و حامیان زیادی به جمع ما پیوستند. جا دارد که از سرکار خانم ابتکار تشکر کنم. با اینکه خواسته حمایت از حیوانات شهری هیچ ربطی به حوزه محیط زیست نیست اما ایشان به عنوان شخصیت حقوقی دارند کمک می کنند برای به تصویب رسیدن قوانینی در جهت جلوگیری از آزار حیوانات.

این NGO های دفاع از حقوق حیوانات با ایجاد فضا های مجازی به صورت گسترده پخش شده و حساسیت جامعه نسبت به حیوان آزاری را برانگیخته است و ما نیز در حال حاضر در بحث حقوقی حیوانات در حال فعالیت هستیم.

اصولا حیات وحش در محیط و حدود اختیار محیط زیست هستند و این سازمان موظف به حمایت و دفاع از حقوق آنها هستند که خوشبختانه سازمان محیط زیست در حال انجام وظایف خود نیز به نحو احسن هست. هرچند با همه فعالیتی که دارند بعضا در بعضی جاها شاهد اجرای ضعیف قانون Law نیز بوده ایم. مثلا همان محیط بان هایی که در حین انجام وظیفه دچار حادثه Incident شده و شکارچی را به اشتباه کشته اند و به قصاص محکوم شده اند.

سماواتی از رفتارهای شهروندان در مورد رفتار با حیوانات شهری گفت: اما بیشترین حساسیتی که در حال حاضر جامعه به آن پرداخته بحث آزار حیوانات شهری است و حیوانات شهری از آن جاییکه شهرداری و برخی مردم با آنها مهربان رفتار نمی کنند ، دچار مشکلاتی شده اند. وقتی عده ای از شهروندان به شهرداری زنگ می زنند و در خواست می کنند که باید حیوانات از سطح شهر جمع آوری شوند، خوب سوال اینجاست این حیوانات بعد از جمع آوری در کجا باید رها سازی شوند؟ چون ما روز به روز محیط شهری را گسترش می دهیم و از اطراف به سمت زیستگاه این حیوانات تعرض می کنیم . خوب این حیوانات وقتی جایی نداشته باشند خواه نا خواه به داخل شر ها می آیند. بسیاری از شهرک های اطراف تهران در دل جنگل ساخته شده است . در جایی که متعلق به حیوانات بوده است . ما به عنوان شهروند و انسان باید به این فکر کنیم که راه همزیستی با حیوانات را یاد بگیریم.

وی افزود: ما مورد داشته ایم که شخصی خرگوشی را به خانه اش آورده و ابزاری از آن استفاده کرده و بعد در خیابان رهایش کرده است. مورد داشته ایم توله گرگ را به اسم توله سگ به زوجی فروخته اند و بعد از سه ماه زوج جوان متوجه شده اند که این توله سگ نیست و به پارک پردیسان تحویل داده اند . متاسفانه قوانین مدونی برای نظارت در این زمینه ها وجود ندارد . اما خوشبختانه در حال حاضر تعاملاتی که با شهرداری شده است به این نتیجه رسیده اند که جمع آوری حیوانات صرفا نمی توان راه حل نهایی باشد. خوشبختانه با تلاش حامیان موفق شدیم که جلوی کشتار سگ ها را بگیریم. اما جمع آوری حیوانات شهری همچنان برقرار است.

این بازیگر Actor قدیمی تلویزیون خودش هم حیوانات خانگی زیادی دارد. وی در این باره گفت: من تا دلتان بخواهد حیوان خانگی دارم و چون کارهای حمایتی هم انجام می دهم حیوانات زیادی به خانه من در حال تردد هستند. آخرین حیوانی که برای حمایت به خانه من آمد کلاغی بود که در منطقه بالاشهر تهران توسط فرد ناشناسی با گلوله مورد حمله قرار گرفته بود و با عمل جراحی یک بال خود را از دست داده و پایش نیز پلاتین کار گذاشتند.

سوال اینجاست که چرا باید یک نفر به خودش اجازه دهد که جان یک مخلوق خداوند را بگیرد. دین مبین اسلام دین رافت و بخشش و عشق است. در هیچ کجایی قرآن گفته نشده است که ما اجازه داشتیم جان مخلوقی دیگری را بگیریم . حتی برای عمل ذبح نیز در دین ما اشاره شده است که به حیوان آب داده شود، باید با چاقوی خیلی تیزی ذبح شود که زجر نکشد، جلوی حیوان دیگری از جنس خودش ذبح نشود و قشنگ تر است با کلام خدا آن را ذبح کنید.

چندین روز پیش متاسفانه ما گربه ای را در منطقه نظام آباد در حال فجیعی پیدا کردیم. این گربه به وسیله کاموا دست و پایش به هم دوخته شده بود و ما به آن رسیدگی کردیم و خوشبختانه در حال حاضراین گربه اوضاع خوبی دارد.

من به کسانی که حیواناتی را در خیابان پیدا می کنند که مورد آزار قرار گرفته اند پیشنهاد می کنم که با وسایل ارتباط جمعی می توانند به راحتی انجمن های حمایت از حیوانات را پیدا کنند و آن حیوان را به آنجا تحویل دهند. ما باید روی فرهنگ سازی و همزیستی حیوانات برنامه ریزی کنیم و آموزش دهیم. این نکته اگر در فرهنگ جامعه ما جایگاه خود را پیدا کند قطعا می توانیم شاهد روزهای خوبی برای حیوانات در کنار خودمان باشیم .

امیدوارم روزی برسد که خستگی همه ما به عنوان شهروند از تن مان در برود و جامعه سالمی داشته باشیم و در کنار حیوانات زندگی و همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دردسر ازدواج با فیروز قلدر محله + عکس

پزشک تبریزی به 1500 ساعت ویزیت رایگان در یک شهرستان محکوم شد

فیلم برداری مخفی از برخورد مرگبار پلیس با یک مرد+ فیلم و عکس

وقتی احمد چاقو را زیر گلوی زن باردار همسایه گذاشت / او صدایش تابلو بود! + عکس

وقتی خبر چینی عروس از مادر شوهر لو رفت

قتل وحشیانه پلنگ باردار با 3 توله در شکم / در ایذه رخ داد + عکس

دردسر پول میلیونی دادن 2 پسر جوان به زن 33 ساله + عکس

عکس / رامین توحیدیان تصویربردار صداوسیما به هوش آمد

دزد احمق چک دزدی را برگشت زد!

تجاوز وحشیانه 3 جوان به دختر 15 ساله + عکس

 

کدخبر: 74149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سعیده وحیدنیا
آیا این خبر مفید بود؟