اختلاف خانوادگی به فضای مجازی کشید / در قم رخ داد

سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یک شهروند و ارائه مرجوعه قضایی، پرونده ای با موضوع دسترسی غیر مجاز به داده و هک اینستاگرام تشکیل شد و رسیدگی دردستور کار قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: طبق اظهارات شاکی پرونده، مشخص شد ایمیلی از شرکت اینستاگرام دریافت کرده است که فردی با شماره تلفنی که در ایمیل اعلام شده بود، وارد اکانت وی شده و مشخصات ایمیل را تغییر داده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند متهم را شناسایی کنند ، وی پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اعتراف به  بزه انتسابی اعتراف کرد با توجه به اختلاف خانوادگی که با شاکی داشته است صفحه اینستاگرامی وی را بدلیل اینکه از رمز ساده استفاده کرده بود هک کردم و پس از بارگزاری تصاویری از خودم به همراه فحاشی به خودم قصد داشتم علیه وی مدرک سازی کنم و پرونده قضایی تشکیل دهم.

رئیس پلیس فتا استان قم به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی و هنجار شکنانه در فضای مجازی می‌کنند هشدار داد و گفت: بکار بردن فحاشی و ناسزا نسبت به اشخاص دیگر در فضای مجازی از مصادیق توهین است و عملی مجرمانه محسوب می‌شود و طبق شدت عمل برای آن مجازات تعیین شده است.

این مقام مسئول از عموم مردم درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کدخبر: 738470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟