فیلم لحظه مرگ خسرو جمالی فر در زندان سنندج + جزئیات
حجم ویدیو: 16.71M | مدت زمان ویدیو: 00:02:18
به گزارش رکنا، هفته پیش خبر فوت زندانی خسرو جمالی فر در زندان مرکزی سنندج، در فضای مجازی منتشرشد.

خبری که منطبق بر مستندات پرونده نبود، اما برخی شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور با جریان سازی خبری سعی کردند علت فوت این زندانی را به ضرب و شتم در زندان انفرادی نسبت دهند.

اما داستان از چه قرار است؟ اول از همه پیگیر پرونده قضایی و اتهامات خسرو جمالی فر شدیم. این فرد مدت‌ها پیش به علت ارتکاب دو فقره قتل عمدی با سلاح گرم بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل می‌شود.

 او در تمام مدت تحقیقات مقدماتی و تکمیل پرونده قتل هایش، در بند عمومی زندان بوده، اما چند روز قبل از فوت به علت برخی درگیری‌ها در بند عمومی، بنا بر رای اکثریت اعضای شورای انضباطی زندان، به انفرادی منتقل می‌شود.

در تصاویر ضبط شده از طریق دوربین‌های مدار بسته زندان، جمالی فر تنهاست و نشانی از حضور ماموران و ضرب و شتم دیده نمی‌شود.

براساس تصاویر ضبط شده ساعاتی قبل از فوت، زندانی از روی تخت بلند می‌شود و در حال حرکت تعادل خود را از دست داده در اثر اصابت سر به لبه تخت نقش زمین می‌شود.

بلافاصله پزشک زندان وارد انفرادی می‌شود و مراحل درمانی آغاز و در نهایت جمالی فر به بهداری زندان منتقل می‌شود. اما با وجود انجام مراحل درمانی ساعاتی بعد فوت می‌کند. البته علت فوت را هم پیگیری کردیم و دادستان کردستان پاسخ داد.

آقای محمد جباری در گفتگو با خبرگزاری صداو سیما؛ افزود: در معاینه جسد و کالبد شکافی صراحتا از طرف پزشکی قانونی اعلام شده هیچ گونه آثاری از ضرب و جرح و شکستگی در بدن متوفی خسرو جمالی فر وجود نداشته است و فوت وی ارتباطی به ضرب و جرح ندارد.

وی تصریح کرد: علت مرگ را هم پزشکی قانونی تایید کرده و هم معاینه جسد توسط بازپرس ویژه و قاضی ناظر زندان صورت گرفته البته آزمایش‌های سم شناسی هم انجام شده که مدت زمانی لازم است که نتیجه آزمایش سم شناسی اعلام شود.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان افزود: تمام موارد اعلامی با دوربین مداربسته ضبط شده و توسط قاضی ناظر زندان و بازپرس مورد کنترل و رصد قرار گرفته و اینکه در رسانه‌ها اعلام شده زندانی توسط مامورین مورد ضرب و جرح قرار گرفته کاملا کذب و بی اساس است.

کدخبر: 738467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟