بازداشت سیلی زننده به استاندار آذربایجان شرقی + فیلم
حجم ویدیو: 5.44M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44

به گزارش رکنا ، ذبیح‌الله خداییان امروز( چهارشنبه)  در چهارمین نشست خبری دوران تعالی قوه قضاییه ضمن گرامیداشت هفته وحدت و عید ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با  اشاره به مفاد سند تحول قضایی اظهارداشت: سند تحول قضایی فناوری پایه است و سعی می‌شود امور طبق فناوری تحول و توسعه یابد و در همین راستا، در سازمان ثبت اسناد و املاک جهت تسهیل و تسریع دسترسی مردم به خدمات در واحدهای ثبتی، نرم‌افزار «ثبت من» ایجاد شده است که همه بخش های سازمان ثبت خدمات خود را از طریق این نرم افزار که روی گوشی تلفن همراه و رایانه قابل نصب است، ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک بسیاری از امور در سازمان ثبت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور مردم در واحدهای ثبتی خواهد بود.

ماجرای سیلی خوردن استاندار

خداییان اظهارداشت: در سامانه امضای الکترونیکی، احراز هویت افراد، امضا و پرداخت ها همه به صورت  الکترونیکی خواهد بود و از اینرو از مراجعه هزاران نفر به  واحدهای ثبت پیشگیری می شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: فردا سفر ریاست قوه قضاییه به استان شهید پرور خوزستان انجام می‌شود و  در این سفر مسئولان عالی قضایی حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای را همراهی می کنند و نمایندگان قضایی در شهرستان‌های این استان حضور می‌یابند تا از نزدیک مسائل و مشکلات شهرستان‌ها را  بررسی کنند.

وی ادامه داد: سفرهای رئیس قوه قضاییه مساله محور است و در جلسه نهایی در سفر استانی، مشکلات مطرح و در مورد آنها تصمیم لازم اتخاذ می شود.

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در چهارمین نشست خبری خود با بیان اینکه زندانیان بارها از بلاتکلیفی گله‌مند بودند اظهار کرد: در دوره تحول و تعالی توجه به حقوق زندانیان در دستور کار قرار گرفت و اقداماتی که در مدت یکصد روزی که از دوره ریاست حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای قرار گرفته است، قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست.

ضارب استاندار به اتهام اخلال در نظم که یک جرم غیرقابل گذشت است

وی افزود: رئیس قوه قضائیه در یک ماه اخیر سه بار شخصا از زندان‌ها بازدید کردند و ما شاهد حضور گسترده مسئولین دستگاه قضا در زندان‌ها بوده‌ایم. در همین مدت ۲۹ هزار بازدید رووسای کل، دادستان‌ها و قضات از زندان‌ها صورت گرفت و  7 هزار نیز مورد ملاقات الکترونیکی داشتیم که همکاران ما با زندانیان دیدار کردند.

خداییان ادامه داد: در همین مدت حدود ۱۵ هزار نفر به مرخصی اعزام شدند و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نفر مشمول عفو قرار گرفتند و حدود ۲۳ هزار زندانی مشمول نهادها ارفاقی شدند و از طریق آزادی مشروط و تعلیق مجازات زمینه آزادی آن‌ها فراهم شد و همچنین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از پابند الکترونیک استفاده کردند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره ماجرای سیلی خوردن استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: در این قضیه شاهد یک اقدام ناشایست بودیم و بلافاصله بعد از این اتفاق دادستانی به این موضوع ورود کرد و فرد ضارب  به اتهام اخلال در نظم که یک جرم غیرقابل گذشت است ایشان تحت تعقیب قرار گرفت و این شخص در حال حاضر در بازداشت است.

خداییان افزود: در روزهای اخیر مطالبی از طرف ایشان مطرح شد که صحت نداشت. بنابر اظهارات ایشان، انگیزه وی شخصی بود و برای مثال وی گفته است که استاندار آذربایجان شرقی در زمان تصدی سمت فرماندهی سپاه در یکی از بازدیدهای سرزده‌ای که از مجموعه‌های تحت امر خود داشته است، با یکی از رزمندگان دوره دفاع مقدس برخورد شایسته ای نداشته است.

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد چنین اعمالی مورد پذیرش دستگاه قضایی نیست و قوه قضائیه با چنین اعمالی برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

کدخبر: 733768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟