نجات جان 5 افغان در ایران با ماتم خانواده ذبیح چشم آبی !

اهدای عضو پسرجوان خبرساز شد. پسرجوان که اهدای عضو کرد افغان بود. با این اهدای عضو 4 بیمار نیازمند فرصت دوباره ای برای ادامه زندگی پیدا کردند.  این اهدای عضو در بیمارستان سینا اتفاق افتاد. اهدای عضو پسرافغان نام او را به عنوان یک قهرمان در خاطره ها ثبت کرد.

به گزارش رکنا، ذبیح 18 ساله با حال واحوالی عجیب و غریب وارد خانه شد.پدر و مادرش با دیدن وضعیت او وحشت زده به سراغش رفتند. ذبیح هوش و حواس درستی نداشت و وقتی جویای حالش شدند گفت یکی از دوستانم سیگار به دستم داد. سیگار را که کشیدم از خود بی خود شدم.

WhatsApp Image 2021-10-23 at 13.50.54

این آغاز ماجرایی بود که باعث شد ذبیح 10 روز بعد راهی بیمارستان شود.

حمید پدر ذبیح می گوید: در آن ده روز رفتار ذبیح کاملا تغییر کرده بود. مدام با ما سر ناسازگاری داشت و با برادرهایش دعوا می کرد. حتی با من و مادرش هم چندبار درگیر شد. نگرانش شده بودیم اما هیچ کاری از دستمان برنمی آمد. شش ماه پیش بودکه از افغانستان به ایران آمدیم در این فکر بودم با کمک ذبیح کار کنیم ، پول دربیاوریم وبه آرامش برسیم اما حالا همه آن چیزی که در ذهنم از زندگی خوب ساخته بودم به هم ریخت.

وقتی ذبیح راهی بیمارستان شد

ده روز از وضعیتی که ذبیح دچارش شده بود می گذشت تا اینکه راهی بیمارستان شد. پدر ذبیح می گوید:

یک روز درخانه بودیم که پسرم در مقابل چشمان خودم بی هوش شد و روی زمین افتاد. بلافاصله او را به بیمارستان بهارلو منتقل کردیم. پزشکان معتقد بودند که او به دلیل مسمومیت شدید به کما رفته است.

حمید می گوید: دیگر راهی نداشتیم جز اینکه دست به دعا برداریم. دعا کردیم تا خدا دوباره ذبیح را به ما برگرداند اما شش روز پس از این اتفاق پزشکان گفتند که او دچار مرگ مغزی شده است و دیگر به زندگی بازنمی گردد.

اهدای عضو ذبیح

تلاش پزشکان برای زنده نگه داشتن ذبیح بی نتیجه بود. دیگر امیدی به بازگشت او به زندگی وجود نداشت و تنها یک راه حل پیش پای خانواده او گذاشتند که آن هم اهدای عضو بود.

پدر ذبیح می گوید: وقتی از ماجرای اهدای عضو به ما گفتند با همسرم مشورت کردم. از آنجایی که دیگر امیدی وجود نداشت پسرمان به زندگی بازگردد تصمیم گرفتیم اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنیم .

او ادامه می دهد: این تصمیم برای ما خیلی سخت بود، دوسال پیش هم یک پسر دیگرم را از دست دادم. او عاشق دختری شده بود و پدر دختر رضایت نداد. درک این ماجرا برای پسرم سخت بود و سرانجام خودش را حلق آویز کرد. حالا هم این پسرمان را از دست داده بودیم. با این حال این بار مطمئن بودیم که با اهدای اعضای بدنش و نجات جان چند بیمار روحش در آرامش قرار خواهد گرفت.

 نجات 4 بیمار نیازمند با اهدای عضو ذبیح

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا درباره این پرونده می گوید: پس از اخذ رضایت از اولیای دم ، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان بهارلو به بیمارستان سینا منتقل شد.

وی ادامه داد: پس از انتقال بیمار به اتاق عمل و با تلاش پزشکان متخصص کلیه ها، کبد و قلب بیمار مرگ مغزی به 4 بیمار افغان دیگر اهدا شد.

 

کدخبر: 733139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟