شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یک شهروند در زابل

سرهنگ  احمد ثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زابل بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: در استعلام از حساب شاکی پرونده مشخص شد، که برداشت غیرمجاز به صورت اینترنتی انجام گرفته است.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از سرنخ‌های بدست آمده عامل برداشت غیرمجاز را شناسایی و با هماهنگی قضایی به پلیس فتا دعوت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل ادامه داد: متهم که مردی ۳۳ ساله بود با توجه به سهل‌انگاری در نگهداری کارت و اطلاعات بانکی شهروند، اقدام به واریز وجه ازحساب ناشناس به حساب شاکی نموده تا ازحساب شاکی به عنوان حساب واسط استفاده مجرمانه کرده که علت این امر درجهت پوشاندن ردپا و عدم شناسایی وگمراه نمودن پلیس بوده که نهایتا پس ازشناسایی متهم پرونده تکمیلی جهت سیرمراحل قضایی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با هدف پیشگیری و جلوگیری از وقوع هرگونه جرایم اینترنتی به شهروندان توصیه کرد:کارت¬‌های بانکی دارای اطلاعات مهمی است در حفظ و نگهداری آن‌ها کوشا باشید و رمز عبورتان را به هیچ عنوان دراختیار دیگران حتی فروشندگان قرارندهید. شماره شناسنامه، تاریخ تولد، چهار رقم اول یا آخر کارت ملی از اعدای هستند که به راحتی قابل حدس زدن است. دراین خصوص در صورت ضرورت بصورت ماهیانه و در اولین فرصت رمز اول و دوم خود را تغییر دهید.

کدخبر: 732163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟