اشک های پشیمانی قاتل یک دوست در یک قدمی چوبه دار

قتل دوست در صباشهر اتفاق افتاد. این قتل با چاقو رخ داد. متهم قتل را گردن گرفت. 7 سال از قتل گذشته است. متهم پرونده قتل توانست رضایت بگیرد.

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۳ به دنبال درگیری خونین در صباشهر آغاز شد . در آن درگیری که میان دو دوست به نام های سپهر و آرین رخ داده بود دوست دیگرشان به نام طاهر زخمی شد .وی که به بیمارستان منتقل شده بود ساعتی بعد به خاطر شدت خونریزی جان سپرد و ماموران پلیس به بازجویی از سپهر و آرین پرداختند .

سپهر قتل را گردن گرفت و گفت: من با آرین و طاهردوست بودم. آن روز سر موضوعی بچه گانه با آرین درگیر شدم که او به رویم چاقو کشید‌ من چاقو را از دستش گرفتم .

دعوا میان ما بالا گرفته بود که همان  موقع طاهر  قصد میانجگری داشت و می خواست ما را از هم جدا کند که من چاقو را به شمت  آرین پرتاب کردم اما چاقو ناخواسته با طاهر برخورد کرد و او  روی زمین افتاد .من که شوکه شده بودم بلافاصله او را به بیمارستان رساندم اما کار از کار گذشته بود.

 به دنبال اعتراف های پسر جوان برای وی کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 در آن جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. سپهر در حالی که اشک می ریخت به تشریح ماجرا پرداخت و با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.اما قبل از قطعی شدن حکم در دیوان عالی کشور  توانست رضایت اولیای دم را جلب کتد.

 به این ترتیب  در حالی که ۷سال از قتل گذشته بود وی به زندگی برگشت و از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در آن جلسه سپهر گفت :باور کنید من هیچ خصومتی با طاهر نداشتم.آن روز همراه او و آرین برای تفریح به  صباشهر رفته بودیم اما من و آرین با هم درگیر شدیم. ما آن روز مشروب خورده و حال طبیعی نداشتیم که دعوا میان ما بالا گرفت .طاهر قصدمیانجیگری داشت و بی‌گناه کشته شد. من از مرگ او شرمنده هستم.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود و اشک می ریخت  گفت: اولیای دم  می دانستند من دشمنی با پسرشان نداشتم و سالها با او دوست صمیمی بودم.

به همین خاطر از قصاص گذشتند.من و خانواده ام بعد از 7سال توانستیم با سختی رضایت آنها را جلب کنیم.  ۷ سال است که در زندان مانده ام و روزهای سختی را گذرانده ام.من در این سالها تاوان اشتباهی را که مرتکب شده ام پس دادم. حالا از  قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم قایل شوند تا زودتر آزاد شوم.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا  طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی حکم رای صادر کنند.وی طبق قانون به 3تا 10 سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم خواهد شد.

کدخبر: 730074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟