اسدبیگی کیست؟

امید اسدبیگی اختلاس 25هزار میلیارد تومانی انجام داده بود. رسیدگی به پرونده امید اسدبیگی برگزار شده است. امید اسدبیگی در برابر سوالات قاضی فقط سکوت کرد. در ادامه با تخلفات امید اسدبیگی و پرونده رسیدگی به اتهامات امید اسدبیگی آشنا شوید.

به گزارش رکنا، امید اسد بیگی مدیرعامل نیشکر هفت تپه در استان خوزستان بوده که به عنوان بزرگترین اختلاس گر چند دهه اخیر از او نام برده می‌شود.

وی متولد ۱۳۶۴ بوده و ۳۳ سال سن دارد. به دلیل اختلاس ۲۵۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت نیشکر هفت تپه بازداشت شده است.

امید اسدبیگی

اتهام او اخلال در نظام ارزی و پولی کشور و جعل اسناد و چپاول بیت المال است.

وکیل او در دادگاه حسین سرتیپی بوده که وکالت حسین فریدون برادر رئیس جمهور را هم در سابقه خود دارد.

ماجرای دادگاه امید اسدبیگی

طبق گفته یکی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در اولین جلسه دادگاه متهمان ارزی هفت تپه که ۲۹ اردیبهشت برگزار شد، حسب اظهارات صریح شاه محمدی، نماینده دادستان و قرائت کیفرخواست متهم ردیف اول پرونده کلان ارزی، متهم امید اسدبیگی، نامبرده بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از سیستم بانکی کشور، ارز دولتی دریافت کرده است و این در حالی است که اسدبیگی تمامی ارز‌های مذکور را در بازار آزاد و با قیمت چند برابری به فروش رسانده است؛ حال آنکه نامبرده این ارز‌ها را به بهانه واردات کالا‌های اساسی از شبکه بانکی کشور دریافت کرده است.

اسدبیگی امید

به گفته این کارگر هفت تپه، قاضی این دادگاه سوالاتی از قبیل نحوه اخذ وام یک و نیم میلیاردی اسدبیگی و رشوه‌هایی که به مدیرعامل یکی از بانک‌های کشور داده (۱۰۰۰ سکه تمام بهار آزادی)، پرسیده و در مقابل امید اسدبیگی فقط سکوت کرده است؛ چرا که اسناد این رشوه‌ها و زد و بند‌ها در دادگاه موجود بوده است.

به گفته این کارگر هفت تپه، یکی از چالش‌های امید اسدبیگی در دادگاه ۲۹ اردیبهشت، پاسخ به این پرسش قاضی بود که چگونه توانستی این میزان ارز دولتی دریافت کنی؟ یک میلیارد و پانصد میلیون دلار؟ آیا شبکه بانکی کشور حاضر است به تمامی متقاضیان ارز‌های دولتی این میزان ارز را تخصیص دهد؟ طبق شنیده ها، اسدبیگی در برابر این پرسش قاضی نیز سکوت کرده و پاسخی برای ارائه نداشته است.

کدخبر: 729483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟