انهدام باند 4 میلیارد تومانی کلاهبرداری با سامانه ثنا قوه قضاییه + جزئیات

سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت تعدادی از هموطنان مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا و فریب قربانیان با روش نصب نرم افزارهای مخرب بر روی تلفن همراه کاربران، به اطلاعات گوشی و اطلاعات کارت بانکی دسترسی پیدا کرده اند ، شناسایی متهمین در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی درباره دیگر اظهارات شاکیان گفت: شاکیان با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت قوه قضائیه ثبت می کنند، برای ثبت‌نام اقدام کرده بودندو در حالی که سایت مذکور، شبیه سازی شده سایت اصلی بوده است، قربانیان بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبردار اینترنتی واقع شده است.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهمان ساکن استان البرز بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبردگان در یکی از استان‌های شهرهای مذکور دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش تلفن همراه و لوازم خانگی بصورت گسترده می‌کردند.

این مجرمان سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت ولی با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب هموطنان کشور تا این لحظه اعتراف کردند و مبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه  40.450.000.000 ریال بر آورد شده است.

سرهنگ خورشاد با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است ، از هموطنان خواست: به این گونه پیامک ها و پیام های ارسالی مشابه توجه نکنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

کدخبر: 722480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟