چرا 32 قاتل اعدامی در خوزستان قصاص نشدند؟ / در زندان چه گذشت؟

حجت الاسلام والمسلمین مرادی  با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف و مقامات قضایی خوزستان رهایی یافتند، گفت: شورا‌های حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

به گزارش رکنا، وی اظهار داشت: شورای حل اختلاف با بهره مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم نوعان به گذشت گام مهمی برداشته و آثار و ثمرات آن در جامعه مشهود می‌باشد.

بخشش ۳۲ محکوم به قصاص از چوبه دار در خوزستان

عفو، گذشت و بخشش یکی از تأکیدات دین و ائمه اطهار است که اعضای شعب صلحی شورا‌های استان خوزستان با تکیه بر مبانی قوی اسلامی و همچنین غنای فرهنگی مردم در گذشت و عفو موفق به ثبت میزان قابل توجهی از مصالحه در پرونده‌های مختلف ارجاع شده به شورا‌های حل اختلاف شده اند.

وی افزود: از بین بردن تنشها، نفرت زدایی، نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر، بازگرداندن شادی به کانون خانواده‌ها کاری خرد و آسان نیست و امروزه اعضاء شورای حل اختلاف، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین و مصلحین با تلاش و کوشش فراوان خود زمینه ایجاد صلح، دوستی و برادری و همچنین آرامش در جامعه را فراهم می‌کنند، این افراد مشمول رحمت و موجب رضایت خداوند و ائمه اطهار می‌شوند.

کدخبر: 721807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟