پدر بابک خرمدین قصاص می شود ! /  مادر مقتول سوم محجور است !

بابک خرمدین اواسط اردیبهشت ماه امسال به قتل رسید.عامل قتل بابک خرمدین پدر و مادر او بودند.جسد مثله شده بابک خرمدین در فاز 3 اکباتان کشف شد.پدر و مادر بابک خرمدین، بعد از فاش شدن راز قتل او به قتل خواهر بابک خرمدین و دامادشان هم اعتراف کردند.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

به گزارش رکنا، "پدر بابک خرمدین قصاص می شود؟"

این سوالی است که از چند روز با انتشار خبر جلب رضایت اولیای دم یکی از مقتولین در اذهان عمومی ایجاد شده است.

نیمه اردیبهشت امسال رسیدگی به پرونده قتل بابک خرمدین با پیدا شدن جسد مثله شده او در شهرک اکباتان،آغاز شد.

در اولین تحقیقات مشخص شد که جسد مثله شده را صاحب یک تاکسی به سطب زباله ای در اکباتان منتقل کرده است.با ردیابی شماره پلاک خودرو ماموران پلیس متوجه شدند که  پدر بابک خرمدین صاحب خودرو است و او را به عنوان اولین مظنون به قتل بازداشت کردند.متهم در همان برخورد اولیه با پلیس به قتل فرزند خود اعتراف کرد و گفت با همدستی مادر بابک خرمدین او را به قتل رسانده بود و انگیزه خود را از قتل فساد اخلاقی بابک خرمدین عنوان کرد.

اما در ادامه بازجویی ها متهم به قتل داماد و دختر خود نیز اعتراف کرد و ابعاد تازه ای از جنایت های متهم به نام اکبر خرمدین فاش شد.در حالی که متهم ادعا کرده بود انگیزه او از هر سه قتل فساد اخلاقی مقتولان بوده است؛ یکی از دوستان خواهر بابک خرمدین در گفتگو با رکنا ادعا کرد:«خواهر بابک خرمدین به نام آرزو خرمدین با من دوست بود و به من گفته بود که پدرش به او تجاوز کرده بود.همین سبب شده بود که آرزو به بیماری ام اس مبتلا شود.»

پدر بابک خرمدین قصاص می شود؟

پدر بابک خرمدین برای قتل فرزندان خود مشمول حکم قصاص نمی شود اما به خاطر قتل داماد خود که خواهرزاده او هم است ؛در صورت تقاضای اولیای دم  به قصاص محکوم می شود.

این در حالی است که در زمان قتل داماد خانواده به نام فرامرز،پدر و مادر او زنده بوده و ولی دم محسوب می شدند اما حالا با مرگ پدر ورثه او یعنی خواهر و برادرهای فرامرز و هم چنین مادر خانواده اولیای دم هستند.

حال تحقیقات خبرنگار جنایی رکنا حکایت از آن دارد که رضایت خواهر و برادرهای فرامز منجز و موثر نبوده است و هم چنین با توجه به ماده 356 قانون مجازات اسلامی، ممکن است معاون اول رئیس قوه قضائیه به جای مادر فرامرز تقاضای قصاص کند چرا که مادر مقتول محجور است و هنوز تقاضای قطعی او به ثبت نرسیده است.

ماده 356 قانون مجازات اسلامی :

اگر مقتول یا مجنیٌ علیه یا ولی دمی که صغیر یا مجنون است ولی نداشته باشد و یا ولی او شناخته نشود و یا به او دسترسی نباشد، ولی او، مقام رهبری است و رئیس قوه قضائیه با استیذان از مقام رهبری و در صورت موافقت ایشان، اختیار آن را به دادستانهای مربوط تفویض می کند.

کدخبر: 720776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟