چرا این 2 قاتل اعدام نشدند؟  / اتفاق عجیب در زندان فیروزآباد

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی از رهایی دو نفر دیگر از محکومین به قصاص نفس در استان فارس در حوزه‌های قضایی فیروز آباد و کوار با جلب رضایت اولیای دم و نتیجه تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف  این استان خبر داد.

به گزارش رکنا، وی اضافه کرد: بامیانجیگری مسئولین حوزه‌های قضایی فیروزآباد و کوار و پیگیری‌های معتمدان محلی و اعضای شورای حل اختلاف، پس از اخذ رضایت اولیای دم، این دو پرونده به صلح و سازش منجر شد.

رهایی ۲ محکوم به قصاص از چوبه دار در فارس

رئیس کل دادگستری فارس خاطر نشان کرد: مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان‌های کوار و فیروز آباد در انجام وظیفه ذاتی خویش مبادرت به تشکیل چندین جلسه صلحی در محل شورا با خانواده اولیای دم نمودند که نهایتاً، برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های مقتولان نتیجه‌بخش بوده و اولیای دم رضایت بی‌قید و شرط خود را نسبت به قاتلان اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این مطلب که برخی از قتل‌های پیش آمده در پرونده‌های کیفری ناخواسته بوده و در نتیجه پایین بودن آستانه تحمل افراد است اظهار داشت: برای این گونه موارد که قصد و انگیزه قبلی جهت ارتکاب چنین عمل ناشایست برنامه ریزی نشده است، همکاران ما در حوزه‌های قضایی، دادسرا و اداره کل زندان‌های استان فارس شیوه خداپسندانه و اصلاح ذات البین را در پیش گرفته و در مسیر جلوگیری از اجرای حکم قصاص تلاش می‌نمایند.

کدخبر: 719364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟