اعدام نشدن 31 قاتل که با کابوس چوبه دار زندگی می کردند / در همدان رخ داد

رییس کل دادگستری استان همدان گفت: پرونده قضایی مربوط به ۳۱ فقره قتل عمد استان طی ۲ سال گذشته با پیگیری و تلاش های انجام شده منجر به صلح و سازش طرفین و مختومه شدن طرح دعاوی شده است.

«محمدرضا عدالتخواه» در جمع مردم شهر مهاجران با بیان اینکه کمیته معتذرین در کلانتری ها، دادگاه ها و زندان ها تشکیل شده است، افزود: هفت هزار و ۱۰۶ نفر از ابتدای فعالیت کمیته معتذرین تا کنون(۱۱ ماه گذشته) از شاکیان عذرخواهی کرده اند که عذر پنج هزار و ۱۱۴ نفر پذیرفته شده است.

31 قاتل اعدامی بخشیده شدند

به گزارش رکنا، وی گفت: همچنین در این ارتباط ۳۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مجازات جنبه خصوصی و ۱۱ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان جنبه عمومی جرم نیز در استان همدان بخشیده شده است.

رییس کل دادگستری استان همدان با اشاره به احادیث و روایات، اصلاح ذات البین را عمل خداپسندانه ای دانست که دین مبین اسلام بر آن تأکید دارد، اظهار داشت: در مسائل جرم شناسی و در اسلام، عدالت ترمیمی بدان معناست که هم خسارت مادی از سوی کسی که جرمی مرتکب شده جبران شود و هم جنبه روحی آن و معذرت خواهی مجرم از عمل ناپسند خود می تواند کینه ها و خصومت ها را برطرف سازد.

به گفته وی، ستاد تألیف قلوب و کمیته های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته های معین این ستاد در راستای محقق شدن اصلاح ذات البین با همکاری اقشار مختلف جامعه تشکیل شده است.

کدخبر: 718378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟