پاتک پلیس تهران به 601 تبهکار حرفه ای

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران در راستای چهل و هشتمین طرح رعد پلیس پیشگیری گفت : در این طرح 253 حکم قضایی صادر شد که تعداد 601 سارق دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، وی افزود : در این طرح 740 پرونده تشکیل شده بود که ماموران پلیس پیشگیری تهران با دستگیری متهمان موفق به انهدام 42 باند سرقت شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: ارزش اموال سرقتی کشف شده 16 میلیارد گزارش شده است.

سردار حسین رحیمی اظهار داشت: در این طرح ۲۵۳ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد؛ همچنین به ۷۴۰ پرونده سرقت رسیدگی شد و ۶۰۱ سارق، مالخر، زورگیر دستگیر شدند.

وی افزود: در مجموع هزار و ۴۶۲ سرقت کشف شده است؛ همچنین ۴۲ گروه به صورت باندی فعالیت می‌کردند و بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از اموال مسروقه مردم کشف شد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در این طرح نیروی انتظامی به مراکز اصلی خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و مالخران حمله‌ کرد، گفت: در این طرح به ۵۹ پاتوق سارقان، ۲۳ پاتوق مالخران و ۱۳ محل حضور اراذل و اوباش و ۱۱۳ محل و مرکز خرده فروشان مواد مخدر مورد بازرسی قرار گرفت.

کشف ۶۹ سلاح جنگی و اسلحه سرد

وی گفت: پنج قبصه سلاح جنگی، ۶۴ سلاح سرد و ۵۲ کیلوگرم مواد مخدر از سارقان و اوباش در طرح رعد کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی ادامه داد: در این طرح ۵۵۲ میلیون تومان ارزش اموال قاچاق کشف شده است.

۱۶۴وی یادآور شد: طی ۴۸ ساعت گذشته نیز ۱۶۴ دستگاه خودرو و موتور مسروقه کشف شد.

گشت های پلیس ۲ برابر شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: طرح‌های پلیس با جدیت دنبال می‌شود و ایجاد مزاحمت برای نوامیس و مزاحمت‌های خیابانی چه در معابر، چه در پارک یا مراکز خرید و توسط خودرو از جمله جرائم مشهود و پلیس مکلف با برخورد با اینگونه جرائم است.

رحیمی با تاکید براینکه یکی از اهداف جدی در طرح اقتدار و رعد برخورد بامزاحمت با نوامیس است از شهرداری خواست که در محل نصب تابلوها بر روی پل‌های عابر پیاده به نحوی عمل کند که فضایی برای مجرمان ایجاد نشود و متذکر شد: با توجه به گله‌مندی مردم از تأخیر حضور پلیس ۱۱۰ در محل حادثه، اخیراً تعداد واحدهای عملیاتی پلیس ۱۱۰ را ۲ برابر کردیم و از مردم نیز انتظار داریم به سرعت پس از وقوع یک جرم با پلیس تماس بگیرند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه بهترین شیوه ایجاد امنیت با ثبات، مردم‌محور بودن آن است، تصریح کرد: سارقان و مجرمان در همه جا حضور دارند و هر چند وقت یکبار به شیوه و شگردهای جدید دست می‌زنند که ما نیز با اشراف اطلاعاتی موجود، آنها را کشف می‌کنیم.

کدخبر: 718322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟