مهلکت ترین ضربه اطلاعاتی ایران به سازمان جاسوسی امریکا / حتما این پیامک را بخوانید

به گزارش رکنا، چهار دهه است که ایران اسلامی هدف اقدامات خرابکارانه و شناسایی بزرگ ترین دستگاه های اطلاعاتی غربی- عبری- عربی قرار دارد. در این میان سربازان گمنام امام زمان (عج) کشور، خط مقدم خنثی سازی عملیات و نقشه های این سازمان ها هستند.

عملیات های ضدجاسوسی که این سربازان به سازمان های اطلاعاتی دنیا مانند MI6، CIA، موساد و غیره وارد کرده اند، در نوع خود بی مانند ترین ضربه ای بوده که در تاریخ ثبت شده است.

 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از منابع خود در دستگاه‌ اطلاعاتی ایالات متحده اعلام کرده که ایران در یک عملیات ضدجاسوسی از تشکیل شبکه گسترده مخبران در کشورش جلوگیری کرده است. این روزنامه اعلام کرده که افسران ارشد سازمان اطلاعات آمریکا یا همان CIA در تلاش بودند یک شبکه جاسوسی را در ایران راه اندازی کنند که اقدام آن‌ها قبل از وقوع، در یک " عملیات ضداطلاعاتی کارآمد "شناسایی و خنثی شده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز در این‌باره می‌نویسد: مقام‌های آمریکایی می‌گویند پیام مکتوب ارسال‌شده از سوی یک افسر سیا که مسئولیت تشکیل شبکه‌های جاسوسی در ایران را به عهده داشت در سراسر بخش‌های مقر مرکزی این سازمان اطلاعاتی در لانگلی طنین‌انداز شد.

این پیام به شرح زیر است: شبکه مخبران آمریکا تا حد زیادی مغلوب عملیات‌های ضد اطلاعاتی بسیار کارآمد تهران شده بود و تهران، مانع تلاش‌ها برای بازسازی این شبکه شده است.

در این عملیات از پیش شکست خورده علاوه بر دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، پای دستگاه رژیم صهیونیستی هم در میان است. نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده این رژیم اطلاعاتی دقیق درباره فعالیت‌های هسته ای، برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را برای این عملیات در اختیار آمریکا قرار داده است.

اما این عملیات که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از آن به عنوان یک ضربه بزرگ یاد کرده، تنها ضربه‌ای نبوده که دستگاه‌های اطلاعاتی ایران به سازمان‌های اطلاعاتی غربی- عبری وارد کرده است.

سربازان گمنام امام زمان چند بار عملیات‌های CIA را خنثی کرده‌اند؟

از حدود سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده شکست‌های اطلاعاتی فلج کننده‌ را در ارتباط با سیستم ارتباطی مخفی مبتنی بر شبکه‌های اینترنتی تجربه کرد، وسیله‌ای اساسی برای پیام رسانی از راه دور بین افسران CIA و منابع آن‌ها در سراسر جهان.

این شکست بی سابقه به سایر کشورها منتقل شد تا اینکه بیش از دوازده منبع CIA در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در چین جان خود را از دست دادند. این فاجعه هر گوشه از امنیت ملی آمریکا را گرفتار کرد از آژانس‌های اطلاعاتی متعدد، کمیته‌های اطلاعاتی کنگره و پیمانکاران مستقل تا ناظران داخلی دولت. این فاجعه اطلاعاتی پیامدهای جهانی برای سازمان سیا داشت به صورتی که شبکه ارتباطی CIA کاملاً در سراسر جهان منهدم شد.

این شکست‌های سریالی اطلاعاتی در ایران از سال ۲۰۰۹ آغاز شد. زمانی که دولت اوباما از کشف یک مرکز مخفی غنی سازی زیرزمینی ایران خبر داد، کشف این سایت باعث شد ایران به شدت به فکر شکار جاسوسان خارجی در داخل کشور بیفتد. در اردیبهشت ۱۳۹۰ مقامات اطلاعاتی ایران اعلام کردند که شبکه‌ای از ۳۰ جاسوس سیا را منهدم کرده اند؛ مقامات آمریکایی بعداً این موفقیت ایران را در شبکه خبری ABC News تأیید کردند.

انهدام این شبکه ارتباطی CIA به این صورت بود که ماموران سازمان سیا ابتدا برای جذب افراد در درون ایران، "وبسایت‌های فیکی" برای شرکت‌هایی که قول ویزا، شغل، موقعیت تحصیلی و خانه در خارج از کشور می‌دادند، احداث می‌کردند و سپس در صورت قبول طرف ایرانی بدون آن که فرد آگاهی داشته باشد که همه این‌ها فریب بوده است، به خارج از کشور رفته و افسران سیا با وی در دبی یا استانبول ملاقات و سعی می‌کردند وی را جذب سازمان کنند.

اما در این میان یکی از سازمان های اطلاعاتی ایران موفق می‌شود یکی از ماموران خود را جذب سازمان سیا کنند که در اصطلاح به آن double agent می‌گویند و با شبکه مخفی ارتباطی سیا با منابع انسانی خود در کشور آشنا بشوند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از این شبکه ارتباطی سیا با منبع خود، ایران با استفاده از موتور جستجوگر گوگل توانست بسیار دیگر از جاسوسان سیا که با وبسایت‌های مشابه با سیا در ارتباط بودند را شناسایی کند، پس از کشف این وبسایت‌ها ایران نگاه می‌کرد که چه کسی وارد این وبسایت‌ها می‌شود و سریع محل فردا را شناسایی می‌کرد.

در واقع ضعف سیستم برقراری ارتباطی سیا با منابع خود باعث شد که ایران شبکه گسترده‌ای از جاسوسان سیا را هزاران کیلومتر خارج از مرزهای خود را هم شناسایی کند. بعد از این ماجرا شاهد اعدام و دستگیری ۳۰ جاسوس سیا در چین بودیم و پس از آن به صورت دومینو واری در روسیه هم افرادی دستگیر شدند.

پس از آن ایران همچنین در سال ۲۰۱۳ با هک همین سیستم ارتباطی در خارج از کشور مثل یمن هم به شکار مامورین سیا افتاد. شدت این فاجعه اطلاعاتی به قدری بود که منجر به اخراج بسیاری از نیروهای این سازمان شد که گستردگی این فاجعه هنوز به صورت کامل منتشر نشده است.

اخباری که از ضربه های ایران به دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا منتشر می‌شود، تنها گوشه‌ای از عملیات‌های اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) است. اقداماتی برای امنیت ملی کشور که شاید کمتر درباره آن جزئیاتی منتشر می‌شود.

کدخبر: 716647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟