بازداشت مرد پلید در قم / 150 زن و مرد در جستجوی یک نفر

 دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری متهم اصلی کلاهبرداری میلیاردی تحت پوشش شرکت حمل‌ونقل و هایپر مارکت اینترنتی خبر داد و گفت: این پرونده تاکنون حدود ۱۵۰ شاکی در مجموع به‌مبلغ ۴۰ میلیارد ریال داشته‌ است.

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب با اشاره به‌صدور دستورهای قضایی بازپرس و اقدام‌های فنی و پیچیده پلیس امنیت اقتصادی استان در دستگیری این متهم بیان داشت: این متهم که سابقه مشابه در جذب سرمایه‌های مردمی داشته و ممنوع المعامله نیز بوده‌است، با متواری شدن به‌یکی از شهرهای شمال کشور شروع به‌کلاهبرداری مجدد در آن منطقه نیز کرده بود.

وی درخصوص نحوه این کلاهبرداری‌ گفت: متهم با تشکیل یک شرکت و دفتر کار صوری در استان و ایجاد نمایندگی درشهرهای دیگر و تبلیغات در فضای مجازی اقدام به‌ اغفال مردم برای جذب سرمایه‌های مردمی و استخدام رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و انعقاد قرارداد در سراسر کشور می‌کرد که پس از مدتی شرکت منحل و متهم متواری شد.

دادستان قم وعده پرداخت سودهای غیرواقعی، اشتغال به‌کار تضمینی رانندگان با بیمه و حقوق ثابت و مزایا، ادعای واهی ارتباط با نهادهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی و ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای شهری و استانی، ادعای نفوذ درجریان‌های اقتصادی کلان نظیر ارزاق، کاغذ و املاک و سوء استفاده از اعتقادهای مذهبی افراد را از شگردهای تبلیغی این متهم در فریب و اغفال مردم برای جذب سرمایه‌های آنان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غریب به‌شهروندان هشدار داد: از اعتماد به‌تبلیغات اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری بدون اطمینان کامل از صحت آن و رعایت کامل موازین حقوقی با جدیت اجتناب کنند.

کدخبر: 716521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟