40 عضو یک باند با چهره های بانفوذ در کرج ! / آنها جسورانه شکار می کردند ! + جزییات باور نکردنی

به گزارش رکنا ، مدتی قبل کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی البرز در تحقیقات خود از فعالیت اعضای باند سارقین مأمورنما مطلع شدند که در نقاط مختلف استان اقدام به اخاذی و خفت‌گیری از شهروندان با جعل عنوان مأمور انتظامی می‌کردند.

در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد که سارقان پس از متوقف کردن خودروهای مردم خود را مأمور نیروی انتظامی معرفی کرده و به بهانه خرید و فروش مواد و اموال مسروقه پس از بازرسی بدنی، مدارک، گوشی تلفن همراه و کارت‌های بانکی افراد را گرفته و بلافاصله از محل متواری می‌شدند. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با بهره‌گیری از اقدامات پلیسی موفق به شناسایی 40 نفر از اعضای این باند در نقاط مختلف استان شده و در چند عملیات جداگانه هر 40 نفر را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهمان پس‌از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند اما در مواجهه با اسناد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف کرده و اذعان داشتند با تهیه لباس نظامی و به‌صورت گروه‌های 3 نفره با خودروهایی که اغلب آنها یا سرقتی هستند یا پلاک سرقتی بر روی آنها نصب شده بود به مناطق خلوت شهر مراجعه می‌کردند و تحت عنوان پلیس مبارزه با مواد مخدر، از عابران پیاده یا رانندگان خودرو مدارک و گوشی موبایل و کارت‌های بانکی آنها را گرفته و از محل متواری شده و اموالشان را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز با اشاره به اینکه پس از اعتراف صریح متهمان در این خصوص پرونده تشکیل و این افراد برای رسیدگی به جرایم خود تحویل مراجع قضایی شدند گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، طی تماس با شماره مرکز فوریت‌های پلیسی 110، بلافاصله موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

 

 

کدخبر: 712014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟