باند شیطان زنان و مردان را در فضای مجازی بی آبرو می کردند + جزئیات

به گزارش رکنا، سرهنگ یوسف درویشی  فرمانده انتظامی دهگلان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه فردی ناشناس، از طریق کپی عکس های شخصی وی از طریق یکی از شبکه های اجتماعی قصد ایجاد مزاحمت و برهم زدن کانون گرم زندگی را دارد، موضوع در دستور کار پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

اخاذی با هک کردن

وی اضافه کرد: در تحقیقات بعمل آمده، شاکی مدعی بود فرد مزاحم با استفاده از هک کردن آی دی شخصی وی اقدام به کپی کردن عکس و فیلم های شخصی او کرده است.

فرمانده انتظامی دهگلان افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط ماموران پلیس فتا در فضای مجازی چهار نفر که مجرد بوده و اقدام به انتشار ۱۰ مورد فیلم و عکس های شخصی افراد می کردند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ درویشی ادامه داد: متهمان در مواجهه با شواهد و ادله جرم به تخلف خود اعتراف و علت و انگیزه این عمل را اخاذی و تطمیع کاربران برای اهداف شخصی خود اعلام کردند.

وی با بیان اینکه این افراد با تشکیل پرونده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، تاکید کرد: افراد به ویژه خانم ها نباید فیلم و عکس های شخصی خود را به راحتی در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قرار دهند، ضمن اینکه درصورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه ای می توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان این پلیس برای رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند.

دهگلان در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

کدخبر: 711687 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟