ضجه های مادر شهید یاسر طاهری در مراسم تشییع پسرش / ناگفته ها از پلیس شهید + فیلم تلخ
حجم ویدیو: 86.38M | مدت زمان ویدیو: 00:11:45

یاسر طاهری یکی از ماموران نیروی انتظامی بود که به درجه شهادت رسید. شهید یاسر طاهری در کلانتری 103 گاندی تهران خدمت می کرد. شهید یاسر طاهری در عملیاتی که برای دستگیری دزدان حرفه ای رفته بود به شهادت رسید. دزدان برای فرار از دست یاسر طاهری با اسلحه گردن او را هدف قرار دادند. مراسم تشییع پیکر شهید یاسر طاهری صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، صبح امروز مراسم تشییع پیکر شهید یاسر طاهری در محموله پلیس پیشگیری تهران برگزارشد.

شهید یاسر طاهری

خانواده یاسر طاهری هنوز باور ندارند پسرشان را از دست دادند و در این مراسم باشکوه صدای گریه های مادری که فرزندش را برای برقراری امنیت از دست داده به گوش می رسید.

قاتلان شهید طاهری زیر ذره بین پلیس

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت گفت: تیم‌های ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی در حال بررسی پرونده و شناسایی عاملان شهادت شهید طاهری هستند.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران گفت: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر اینکه در یکی از مناطق شمالی تهران سارقان مسلح در حال فعالیت هستند، تیم پلیس به ریاست شهید یاسر طاهری به محل اعزام شدند.

شهید یاسر طاهری

وی افزود: ماموران ما حین بررسی میدانی در خیابان آفریقا به گروهی مشکوک می‌شوند و به سمت آن‌ها می‌روند که در ادامه مامور ما یکی از افراد را شناسایی کرده و پس از تعقیب و گریز در مسیر طولانی زیر پل شهید بهشتی خودرو متهم را متوقف می‌کند که حین بررسی موضوع توسط شهید طاهری، خودروی همراه این افراد از پشت سر ۵ تیر را به سمت وی شلیک می‌کند.

سردار رحیمی ادامه داد: یکی از تیر‌ها به گلوی شهید ما اصابت کرد و وی در راه انتقال به بیمارستان به درجه شهادت نائل می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که امنیت مردم در تمام نقاط پایتخت برقرار شود، افزود: در این مسیر باید هزینه‌هایی پرداخت کنیم. نیروی انتظامی در این مسیر مصمم است که تمام توان خود را به کار ببرد، امیدواریم که خدمت گزار خوبی باشیم.

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: برای برقراری امنیت طرح‌های مختلفی به طور مستمر در حال انجام است، به طور جد امنیت کشور و شهر ما توسط متهمان به چالش کشیده می‌شود و امیدوارم مراجع قضایی با این افراد قاطع‌تر برخورد کند، لذا چندین بار این درخواست خود را از دستگاه قضایی تکرار کردم. کار پلیس برخورد نیست، کار ما دستگیری است.

سردار رحیمی گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه، تیم‌های ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی در حال بررسی پرونده و شناسایی متهمان شدند.

از خودگذشتگی یاسر طاهری برای برقراری امنیت

سردار معصوم‌ بیگی رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: باید جانفشانی و از خودگذشتگی ماموران نیروی انتظامی در برخورد با مجرمین بازتاب رسانه‌ای داده شود.

سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید یاسر طاهری که صبح امروز (دوشنبه) در پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد، با بیان اینکه واژه‌های  ایثار و مجاهدت برازنده شهید یاسر طاهری است، اظهار داشت: شهید طاهری برای مقابله با سارقین و تامین نظم و امنیت شهروندان تهرانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با انتقاد از مسائل مطرح شده در فضای مجازی گفت: ممکن است خطایی از یک مامور اتفاق بیفتد و این خطا مورد قبول هیچ‌ کسی نیست و در فضای مجازی پوشش گسترده‌ای داده می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: این از جان گذشتگی‌ها و جانفشانی‌ها باید اطلاع رسانی شود؛ در طول این سال‌ها تعداد قابل توجهی شهید در راه تامین امنیت دادیم و باید این ها هم در کنار مسائل دیگر به خوبی پوشش داده شوند.

آخرین دیدار شهید یاسر طاهری با رییس پلیس پیشگیری تهران

سرهنگ جلیل موقوفه ای رییس پلیس پیشگیری تهران در مراسم تشییع پیکر شهید یاسر طاهری گفت: یاسر طاهری یکی از درجه دارهای بسیار شجاع، با ادب، مومن، باهوش و مردم دار که در کارهایش دقیق بود.

وی افزود: پس از عید سعید قربان بود که برای بازدید به کلانتری 103 گاندی رفتم و این شهید را که اعضای یک باند بزرگ سرقت اماکن و انباری را که در یک تعقیب و گریز پلیسی دستگیرکرده بود ملاقات کردم، یاسر طاهری فردی بود که برای برقراری امنیت و آرامش مردم از جان خود گذشت.

دلتنگی دوست شهید یاسر طاهری

یکی از دوستان شهید یاسر طاهری در حالیکه اشک می ریخت به خبرنگار رکنا گفت: من با یاسر از 10 سال قبل که هم دوره بودیم و از همان روزهای آموزشی با هم دوست شدیم دوستی ما تا امروز ادامه داشت.

وی افزود: یاسر جوانی خانواده دوست و با ادب بود که از خدا می خواهم مرا هم پیش او ببرد چون نمی توانم دوری بهترین دوستم را تحمل کنم.

این جوان ادامه داد: یاسر طاهری خیلی انسان پاکدامنی بود و مثل او پیدا نمی شود، یاسر مظلوم بود و بعد از فوت برادرش مادرش خیلی تنها شد و شب شهادتش با مادرش تماس گرفته بود و گفته بود که خانه اش را در شهرستان می فروشد و در تهران یک خانه می خرد تا مادرش را به تهران می آورد که مادرش تنها نباشد.

وی در پایان گفت: آرزوی شهید یاسر طاهری خوشحال کردن مادرش بود.

کدخبر: 711297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟