اتفاق عجیب برای قاتل تبریزی در یک قدمی طناب دار اعدام

 بابک محبوب علیلو اظهار داشت: زندانی محکوم به قصاص نفس پس از 14سال با رضایت ولی دم از مجازات رهایی یافت.

به گزارش رکنا، وی افزود: این زندانی به جرم قتل عمد به مجازات قصاص نفس محکوم شده بود و بیش از14سال در زندان محبوس است.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با پیگیری‌های مکرر و تلاش  اکیب اخذ رضایت مجموعه دادسرا و زندان، ولی دم مقتول با حضور در دفتر دادستانی تبریز رضایت خود را نسبت به محکوم علیه اعلام کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و زحمات  مجدانه همکاران قضایی دادسرای تبریز، مدیر، مددکاران وهمیاران شورای حل اختلاف زندان تبریز و ریش سفیدان محل، ادامه داد: مشارکت و ورود ریش سفیدان و معتمدین  محل به این امرخیر  بسیار موثر و سازنده بوده و قابل قدردانی است.

علیلو اضافه کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از ارزشهای دینی و معیار های اخلاقی  بوده که اگر در جامعه نهادینه شده و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد جامعه  قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان  شهروندان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه سال جاری این پنجمین پرونده محکوم به قصاص نفس است که منجر به سازش واخذ رضایت می شود.

در ادامه حمید عباس زاده مدیر زندان مرکزی تبریز با اشاره به عزم اداره مددکاران و تلاشکران عرصه اصلاح وتربیت دراین حرکت ارزشمند گفت : این پرونده با پیگیری یکساله مددکار ی ختم به سازش شد و مصمم هستیم درکنار اجرای دستورالعمل های سازمانی بعنوان یک انسان دغدغه مند درخواست های سایر مددجویان  را پیگری می نمائیم.

کدخبر: 710119 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟