بی آبرویی یک خانواده در اینستاگرام + انگیزه

 رئیس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری مزاحم اینترنتی که با انگیزه مشکلات تقسیم سهم الارث اقدام به هتک حیثیت شاکی در فضای مجازی کرده بود ، خبرداد .

سرهنگ محمد رضا فدائیان، رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی در پلیس فتا استان مبنی بر هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، رسیدگی موضوع  در دستور کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: براساس مستندات ارائه شده توسط شاکی مشخص شد فرد یا افرادی ناشناس با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب کذب بر علیه شاکی پرونده کرده اند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: طی بررسی مستندات و تحلیل محتوای مکشوفه در فضای مجازی و با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی مالک صفحه اینستاگرام مربوطه شناسایی شد.

انتقامگیری مجازی بخاطر سهم ارث

سرهنگ فداییان ادامه داد: متهم پس از حضور در پلیس فتا و انجام تحقیقات مقدماتی در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شده ولی با ارائه مستندات و ادله غیر قابل انکار در نهایت به بزه ارتکابی اعتراف کرد و بیان داشت به دلیل مشکلات سهم الارث پدری و انتشار آگهی فروش زمین پدری بنده توسط شاکی در فضای مجازی مبادرت به انتشار پست کرده و  مطالبی را بر علیه شاکی باز نشر داده است.

وی افزود: این پرونده تکمیل و به همراه مستندات به دادسرا ارسال گردید اما نکته ای که کلیه کاربران بدان باید آگاه باشند که فضای مجازی محلی برای بیان مشکلات خانوادگی و شخصی نبوده و انتشار مطالب کذب براساس قانون جرم است.

این مقام انتظامی توصیه کرد: فضای مجازی محلی برای انتشار محتوا بر علیه افراد نبوده و کاربران از این فضا برای ارتقاء دانش خود بهره بگیرند و به هیچ عنوان مطالب و محتوایی که دارای منابع مشخص نمی باشند را در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی بازنشر ندهند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 709757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟