کابوس 7 ساله یک اعدامی قبل از مرگ / در زندان اندیمشک چه گذشت؟

یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف اندیمشک استان خوزستان از اعدام نجات یافت.

میثم سخنور رئیس دادگستری اندیمشک در استان خوزستان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف اندیمشک خبر داد و گفت: ۷ سال پیش فردی بر سر اختلافات، در نزاعی یک نفر را به قتل رساند و پس از مدتی قاتل دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش رکنا، وی افزود: قاتل پس از طی تمامی مراحل قانونی و اعتراف به ارتکاب بزه، حکم قصاص دریافت کرد و برای اجرای حکم به اجرای احکام دادگاه اندیمشک ارجاع شد.

بخشش قاتل قبل از اعدام در خوزستان

رئیس دادگستری اندیمشک در ادامه بیان داشت: در طول این ۷ سال بزرگان و مصلحین زیادی برای جلب رضایت اولیاء دم اقداماتی انجام دادند، ولی نتیجه‌ی حاصل نشد و خانواده مقتول برای اجرای حکم قصاص قاتل فرزند خود اصرار داشتند.

سخنور خاطر نشان کرد: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف بر ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها، با ارجاع این پرونده به شورای حل اختلاف این شهرستان، بلافاصله اعضاء ستاد ویژه مصالحه در پرونده‌های قتل و اعضای ستاد صبر با تشکیل چندین جلسه با اولیاء دم، زمینه صلح و سازش را در این پرونده را فراهم کردند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اعضاء ستاد ویژه مصالحه در پرونده‌های قتل و اعضای ستاد صبر شورای حل اختلاف اندیمشک در حل و فصل این پرونده، گفت: پدر مقتول که خود از بزرگان، متنفذین و خیرین این شهرستان است در جلسه‌ به احترام دستگاه قضا، بزرگان، سران طوایف، اعضای ستاد ویژه مصالحه در پرونده‌های قتل و ستاد صبر شورای حل اختلاف اندیمشک در جهت رضای خدا و تحقق توسعه و نهادینه سنت حسنه گذشت و ایثار، از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کرد و با بخشیدن قاتل به او زندگی دوباره بخشید.

کدخبر: 706187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟