حمله به مخفیگاه 130 قداره بند و گردنکش در مشهد

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح این عملیات ضربتی 48 ساعته گفت: در راستای درخواست های مردمی برای برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت در محلات و مناطق مختلف شهر که موجب سلب آسایش شهروندان می شوند، با تدابیر و دستورات ویژه سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) طرح ضربتی مبارزه با اوباش در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت.

سرهنگ «حسین دهقان پور» افزود: پس از چند روز فعالیت های اطلاعاتی و شناسایی اراذل و اوباش سابقه دار که دوباره به گردنکشی و قداره بندی روی آورده بودند، عملیات ضربتی 48 ساعته در نقاط مختلف شهر به مرحله اجرا درآمد.

دستگیری 130 تن از اوباش

رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: در این عملیات رعدآسا ، پاتوق های اوباش با حمایت ها و دستورات قاطع مقامات قضایی به محاصره درآمد و 130 تن از مخلان نظم و امنیت شهر در چنگ قانون گرفتار شدند.

سرهنگ دهقان پور با اشاره به کشف 86 قبضه انواع سلاح های گرم و سرد از اوباش دستگیر شده افزود: دیگر زمان گردنکشی و قداره بندی گذشته است و پلیس با هرگونه قانون شکنی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

هشدار قاطع به قانون شکنان

مقام ارشد انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: افرادی که با سلاح های غیرمجاز و غیرمتعارف قصد قدرت نمایی  یا نام آوری دارند، یقین بدانند پلیس آنان را از هر سوراخی بیرون می کشد و با حمایت های قضایی به اشد مجازات های قانونی محکوم خواهند شد و در بسیاری از موارد نیز طناب دار انتظارشان را می کشد چرا که پلیس اجازه نخواهد داد عده ای با حمل سلاح  یا قداره بندی امنیت و آسایش مردم را خدشه دار کنند.

جمع آوری معتادان متجاهر

وی همچنین از جمع آوری معتادان متجاهر در بزرگراه فجر مشهد خبر داد و گفت: در این عملیات نیز که روز پنج شنبه گذشته اجرا شد، ده ها تن از معتادانی که موجب بروز حوادث رانندگی  یا سرقت های خرد می شدند، از جزیره های میانی بزرگراه جمع آوری و تحویل مراجع قضایی شدند.

مالخری پای منقل!

فرمانده انتظامی مشهد به دستگیری چند مالخر گوشی های سرقتی هنگام مصرف مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: ماموران کلانتری میرزاکوچک خان در عملیاتی خارج از طرح مبارزه با اراذل واوباش، پاتوق معتادانی را شناسایی کردند که با خرید اموال سرقتی، سارقان موتورسوار را به گوشی قاپی در شهر ترغیب می کردند.

این مقام باتجربه انتظامی اضافه کرد: با هماهنگی مقام قضایی سه تن از مالخرانی که مشغول مصرف مواد مخدر بودند، در حالی دستگیر شدند که 18 دستگاه تلفن همراه سرقتی، بیش از 60 گرم مواد مخدر صنعتی و تعداد زیادی آچار آلات از پاتوق آن ها کشف شد. سرهنگ حسین دهقان پور گفت: این متهمان اعتراف کردند که گوشی ها را از زورگیران و کیف قاپ ها خریداری می کنند و در جمعه بازار به بهای ناچیزی می فروشند تا هزینه های اعتیادشان را تامین کنند.

کدخبر: 705485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟