حقارت ایران بخاطر واکسن کرونا در ارمنستان + گفتگو و عکس های اختصاصی

واکسن کرونا در ارمنستان و ایرانیان که راهی این کشور شده اند، سوژه ای غم انگیز که این روزها رسانه های داخلی و خارجی به آن پرداخته اند. واکسن کرونا در ارمنستان یک کشور کوچک که  میزبان خوبی برای ایرانیان نبوده است را حتما درجریانش قرار گرفته اید. واکسن کرونا در ارمنستان را شاید بتوان فاجعه ای بدانیم که مسبب اصلی آن مسئولانی هستند که در انجام واکسیناسیون کوتاهی کرده اند. ایرانیان زیادی با تحمل هزینه های گزاف برای دریافت واکسن کرونا در ارمنستان راهی سفر شده اند. از کارتن خوابی تا خیابان خوابی ،از صف های شلوغ تا آوارگی همه سوغاتی واکسن کرونا در ارمنستان است.

به گزارش رکنا: مدتی است که خبر سفر ایرانیان به ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا مورد توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفته است. اما در پشت پرده این تزریق واکسیناسیون در ارمنستان ماجرای کارتن خوابی ، آوارگی و خرد شدن شأن و شخصیت ایرانیان است.

واکسن کرونا در ارمنستان چگونه؟!

صف های طولانی، گرمای هوا، تعداد کم واکسنی که هر روز تزریق می شود، بلیط گران قمیت هواپیما، هتل ،خرد وخوراک بخشی از پشت صحنه تزریق واکسن کرونا در ارمنستان است.

ارمنستان

اما هیچ کس بهتر از  فردی که چندسالی است که در ارمنستان زندگی می کند نمی تواند حال و احوال ایرانیانی که برای دریافت واکسن کرونا به ارمنستان رفته اند را به تصویر بکشد.

این مرد ایرانی در گفت وگو با خبرنگار رکنا درباره وضعیت ایرانیان حاضر در ارمنستان و انتظارشان برای دریافت واکسن کرونا اینطور گفت:متاسفانه این روزها شاهد صحنه های زیبایی از حضور هموطنانمان درارمنستان نیستیم. صف های طولانی ، عدم برنامه ریزی درست و حساب شده توسط دولت ، دعوا و کتک کاری، اخاذی ،تقلب، کارتن خوابی و مواردی هستند که متاسفانه شاهد آن هستیم.

ارمنستان

مردجوان ادامه داد: من که سالهاست در ارمنستان زندگی می کنم هنوز برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده ام. خیلی جای تاسف دارد، به قدری وضعیت واکسن به هم ریخته است که شرایط منزجر کننده ای به وجود آمده است.

وی افزود: صبح ها 10 واکسن کرونا و بعدازظهر 10 واکسن در ارمنستان آن هم توسط آمبولانس های سیار تزریق می شود.نکته عجیب اینجاست که به تازگی قانونی در ارمنستان وضع شده که هرفرد خارجی باید 10 روز قبل از دریافت واکسن کرونا به ارمنستان بیاید. از آن طرف برای دوز دوم هم باید 10 روز قبل در این کشور حضور داشته باشد. حالا حساب کنید یک فرد باید هتل رزروکند، با هزینه خورد وخوراک! خیلی از ایرانی ها پس از سه روز دیگر نتوانسته اند از پس هزینه هتل بربیایند و مجبور شده اند در خیابان بمانند.

واکسن کرونا در ارمنستان

مردایرانی مقیم ارمنستان اضافه کرد: نکته عجیب دیگر اینجاست که به ایرانیان فقط واکسن آستارازانکا تزریق می کنند وبرای دوز دوم باید 21 روز بعد مراجعه کنند. این همه هزینه برای دریافت واکسن کرونا باید درنظر بگیرند. در ارمنستان واکسن اسپوتنیک و سینوفارم به ایرانیان تزریق نمی کنند این هم موضوعی است که باید هم وطنانم بدانند. با توجه به این شرایط توصیه می کنیم برای تزریق واکسن صبور باشند تا در کشور خودمان این کار را انجام بدهند. اگر هم تصمیم دارند که به ا رمنستان سفر کنند بهتر است این کار را به چند هفته دیگر موکول کنند.

واکسن ایرانی برکت راه نجات ایران از کرونا / واکسن کرونا در ارمنستان دلیل بر عدم مدیریت در ایران

با توجه به اینکه تاکنون بخاطر عدم مدیریت صحیح در خرید و وارد کردن واکسن کرونا از کشورهای دیگر و صد البته بد عهدی های خارجی ها در ارسال واکسن به ایران کشورمان هنوز در شرایط قرمز به سر می برد و هر روز شاهد افزایش بیماران کرونایی و آمار کشته ها هستیم تنها راه نجات انبوه سازی واکسن ایرانی برکت و سعی کردن برای حمایت از واکسن های دیگر ایرانی است تا بحران کرونا کنترل شود و بهتر است صاحبنظران به جای سنگ اندازی در برابر این واکسن های ایرانی تلاش کنند تا مردم به جار حقیر شدن در جهان در کشور خودمان واکسن بزنند تا سربلندی به حق ایرانی ها نصیب کشورمان شود.

کدخبر: 705216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟