بازداشت مافیای افشاگری سئوالات کنکور

سخنگوی قوه قضائیه درباره خرید و فروش سوالات کنکور گفت : در برگزاری کنکور اخیر گزارشاتی داشتیم، هم در حوزه خرید و فروش سوالات و هم افشای سوالات به صورت پاسخ زنی های مشهور. در این ارتباط در دادسرای عمومی و انقلاب تهران ۶ پرونده تشکیل شده و در یکی از این پرونده ها ۷ نفر از مرتبطین شناسایی و دستگیر شده‌اند.

به گزارش رکنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در چهل و ششمین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های جمعی، درخصوص مبارزه بافساد ادامه دارد؟ اظهارکرد:  مبارزه با مفاسد عموما در عرصه های مختلف و مفاسد  اقتصادی  خصوصا جزو اولویت های دستگاه قضا بوده و خواهد بود و در دوره جدید بیش از گذشته برخورد با انواع فساد مورد اهتمام قوه قضاییه قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام محسنی اژه ای جزو پیشگامان مبارزه با مفاسد در قوه قضاییه بودند. در دوره جدید امر مبارزه با فساد در عرصه های مختلف مورد توجه قرار خواهد گرفت. امیدوارم با تصویب بموقع نیازمندی های قانونی ما در مجلس،  مبارزه با فساد را ارتقا ببخشیم.

انهدام باند مافیای سئوالات کنکور

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: دوره جدید قوه قضائیه از طرف حجت الاسلام اژه ای دوره «تحول و تعالی» نامگذاری شده است. سند تحول مبنای این راه است و قرار است استمرار اجرای سند تحول و البته توسعه و تسریع اجرای مفاد این سند را داشته باشیم.

وی گفت: اصلاح و ارتقا و به روز بودن این است توأم مدنظر است، در دوره جدید قوه قضائیه که از هفته قبل آغاز شد خدمت رسانی مردم در حوزه احقاق حق ذیل عدالت مأموریت اصلی ما است و برای انجام این مأموریت تاکید شده است که باید گوشی شنوا توأم با حلم و بردباری در همه ارکان و اجزا قوه قضائیه وجود داشته باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: بیش از ۵۶۰ پیشنهاد و نظریه برای دوره جدید قوه قضائیه به ما واصل شده است، پرونده‌های مطروحه در افکار عمومی، ابعاد سند تحول قضائی و گزارشگری فساد در بخش‌های مختلف مهم‌ترین و پرتکرارترین پیشنهادها بوده است. می‌توان ادعا کرد بخشی از محورهای ۱۰ گانه اعلامی از سوی رئیس قوه قضائیه که در شورای عالی قضائی مطرح شد از این پیشنهادها نشأت گرفته بود.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دستگاه قضا درباره تخلفات صورت گرفته در کنکور سراسری اخیر اظهار کرد: ما در برگزاری کنکور اخیر گزارشاتی داشتیم، هم در حوزه خرید و فروش سوالات و هم افشای سوالات به صورت پاسخ زنی های مشهور. در این ارتباط در دادسرای عمومی و انقلاب تهران ۶ پرونده تشکیل شده و در یکی از این پرونده ها ۷ نفر از مرتبطین شناسایی و دستگیر شده‌اند و در دیگر پرونده‌ها نیز افرادی دستگیر شده اند و قوه قضائیه به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کند.

کدخبر: 704579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟