گنج نفیس قم مردان شوم را به دردسر انداخت

گنج در قم مردم را به دام انداخت. حفاری کشف گنج در نزدیکی پیرقیصر قم اتفاق افتاد. در  هرگونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به گنج ممنوع است. 4 نفر در قم به علت حفاری غیرمجاز برای کشف گنج دستگیر شدند. در عملیات پرونده حفاری برای کشف گنج یک دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز کشف و  ضبط شد.

به گزارش رکنا،  فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قم اظهار کرد: هرگونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیای تاریخی برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی ممنوع است و مرتکب به حبس و ضبط اشیای مکشوفه محکوم می‌شود.

او در ادامه از دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی خبر داد و گفت:چهار تن که قصد حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای تاریخی در نزدیکی  پیرقیصر از توابع روستای دیزیجان بخش سلفچگان قم را داشتند ، دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قم ادامه داد: این دستگیری با حضور عوامل انتظامی روستای راهجرد انجام شدکه طی این عملیات یک دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز کشف و  ضبط شد.

او عنوان کرد: مردم استان می توانند گزارش اقدامات مشکوک در اطراف محوطه‌های تاریخی و تپه‌های باستانی را به فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قم به شماره‌های ۳۷۷۴۰۴۹۲ و ۳۷۷۳۸۱۹۹ یا تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیس اعلام کنند و در حفظ میراث‌فرهنگی با این اداره‌کل همکاری داشته باشند.

کدخبر: 703259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟