سرنوشت عجیب 2 قاتل اعدامی در مازندران / زندانی ها گریه کردند

2 قاتل اعدامی که در یک قدمی اعدام و چوبه دار بودند در زندان سرنوشت شان تغییر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نژاد رئیس شورای حل اختلاف مازندران از رضایت در یک فقره پرونده قتل خبر داد و گفت: با تلاش اعضای  شعبه شورای حل اختلاف ویژه امور زندانیان حوزه قضائی شهرستان بابل زمینه بازگشت به زندگی برای یک محکوم به قصاص نفس فراهم شد.

به گزارش رکنا، او افزود: طی یک درگیری در فروردین ماه امسال در شهرستان بابلسر قاتل با وارد کردن چندین ضربه چاقو به مقتول منجر به مرگ وی شد و محکوم پرونده به دلیل قتل عمد از سوی شعبه اول بازپرسی بابلسر وارد زندان بابل شد.

اسماعیل نژاد گفت: در همین راستا پس از ارجاع پرونده از سوی مرجع قضائی به شعبه شورای حل اختلاف مستقر در زندان بابل جهت صلح و سازش، اعضای این شعبه با سعی و تلاش بی وقفه و جلسات مستمر با اولیاء دم، نهایتا در خرداد ماه امسال با حضور در منزل اولیاء دم مقتول واقع در شهرستان بابلسر، توانستند رضایت خانواده مقتول را به صورت شروط جلب کنند.

بخشیدن قاتل در قائم شهر

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نژاد رئیس شورا‌های حل اختلاف مازندران با بیان رهایی یک محکوم به اعدام در قائم شهر، گفت: محکوم این پرونده در اردیبهشت سال ۹۴ به دلیل قتل عمد از سوی شعبه اول اجرای احکام قائم شهر به زندان معرفی شد که پس از رسیدگی و سیر قضایی پرونده، حکم قصاص نفس وی صادر شد.

او افزود: با تلاش‌های لازم و مستمر اعضای  شعبه ۱۳ شورای حل اختلاف زندان شهرستان قائم شهر و با استعانت از خداوند متعال، ضمن دعوت از اولیای دم به محل شعبه مستقر در زندان و برگزاری جلسات متعدد در چندین مرحله، سرانجام در خرداد ماه امسال، اولیاء دم از اجرای حکم قصاص نفس به صورت مشروط اعلام گذشت کرده که بلافاصله مراتب به مرجع قضایی مربوطه اعلام شد.

کدخبر: 702956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟