کشف محموله فوق سری در تشک و خرما قبل از رسیدن به انگلیس / در گمرک ایران فاش شد

سوداگرمرگ که به طور ماهرانه ای مخدرها را در تشک و خرما جاسازی کرده بود تا آنها را به انگلیس بفرستد در کمرگ محموله لو رفت.

شگردهای روبه جلوی قاچاقچیان مواد مخدر نیازمند آموزش های روبه جلوی متولیان این حوزه است، موضوعی که با توجه به کشفیات اخیر در گمرک های کشور نشان دهنده موفق عمل کردن پلیس در برابر مجرمان حرفه ای است.

 روز گذشته سید روح ا... لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گوشه ای از تلاش مذبوحانه قاچاقچیان مواد مخدر را این گونه تشریح کرد: در روزهای گذشته، خرمای حاوی تریاک ، اسفنج تشک آغشته به تریاک، جاسازی حشیش در سیم کشی کامیون، سلاح جنگی و ظروف نوشابه حاوی مواد مخدر، کفش و سبزی حاوی قرص روان گردان بخشی از کشفیات در گمرک بوده است. در یکی از پرونده ها یک محموله پستی خرما که بنا بود از طریق پست به مقصد انگلستان ارسال شود، با بررسی کارشناسان گمرک در بخش امانات پستی، ۲۵۰ گرم تریاک که به صورت ماهرانه ای در بین خرماها جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.

کشف مخدر در تشک و خرما

به گزارش رکنا، همچنین کارشناسان در گمرک، با مشکوک شدن به محموله ابر تشک که بنا بود به کانادا ارسال شود متوجه شدند که این ابرها آغشته به تریاک است و 4کیلو و ۲۲۰ گرم ابر آغشته به تریاک نیز با صورتجلسه کشف در اختیار مقام ذی صلاح قرار گرفت. همچنین در 2محموله پستی دیگر به مقاصد انگلستان و استرالیا که به ترتیب کفش اسپرت و سبزی خشک شده بود ۲۳۷ عدد قرص دیانابول که در کف کفش جاسازی شده بود به همراه ۲ هزار عدد قرص متادون ۴۰ که در بین سبزی ها جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

در ادامه نیز 2بسته حشیش به وزن ناخالص یک کیلو و ۵۰گرم، در کانال سیم کشی زیر کانتینر کامیون ترکیه ای از سوی مربیان سگ های موادیاب در گمرک بازرگان کشف شد. همچنین تعدادی سلاح جنگی به همراه فشنگ در مرز پرویزخان و کشف ۸ بطری یک ونیم لیتری حاوی تریاک از اتوبوس مسافربری از دیگر کشفیات پرسنل گمرک در روزهای اخیر بوده است.

کدخبر: 702356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟