7 هزار زن و مرد ایرانی در جستجوی جادوگر نامرئی بودند

جادوگر فضای مجازی که 7 هزار زن و مرد را به اسارت خواسته های شوم خود درآورده بود بازداشت شد. این جادوگر فضای مجازی با وعده های دروغین و این زنان و مردان را فریب می داد . این جادوگر و همدستانش با تلاش پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش رکنا، طی رصد و پایش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچنین گزارشات ارجاع‌شده به پلیس فتای استان مشخص شد اعضای باند هشت نفره با راه‌اندازی کانال تلگرامی با ٧هزار عضو از طریق فروش طلسم و فال اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قرار گرفت. با تشکیل تیمی از کارشناسان و تلاش شبانه‌روزی و با استفاده از روش‌های خاص پلیسی گرداننده اصلی کانال تلگرامی شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند. متهم در برابر مستندات و ادله پلیس به جرم خود با همدستی هفت نفر اعتراف کرد.

هفت نفر دیگر از ادمین‌های کانال شناسایی شدند که با بررسی حساب‌های بانکی آنها مشخص شد اعضای این باند با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و اغفال کاربران، پس از دریافت مبالغی از آنها با گفتن جملات و اطلاعات معمولی از کاربران، آنها را فریب می‌دادند. مبلغی بیش از ١٠میلیارد ریال گردانندگان کانال از طریق فروش فال و طلسم از شهروندان کلاهبرداری کردند.

بازداشت رمال فضای مجازی

جرم رمالی و فالگیری در راستای جرایم کلاهبرداری یا تحصیل مال نامشروع بررسی می‌شود، چراکه رمال و فالگیر با فریب و تقلب توانسته است اموال فرد را از دست او خارج کند که این امر به علت عدم اطلاع و آگاهی کافی از تهدیدات حوزه سایبری توسط برخی از شهروندان باعث می‌شود تا کلاهبرداران در قالب دعانویسی و رمالی دکان‌هایی برای خود باز کرده و از این طریق درآمد کسب کنند.شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir لینک ثبت گزارش‌های مردمی با پلیس همکاری کنند.

کدخبر: 701725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟