2 بار اعدام برای قاتل محیط بانان زنجانی + عکس های وحشتناک جنازه های خونین

عکس های وحشتناک جنازه های خونین محیط بانان زنجانی در روزهای نخست این حادثه تلخ بود. این عکس های وحشتناک نشان می داد که قاتل بی رحمانه 2 محیط بان زنجانی را به رگبار بسته است. با انتشار این عکس های وحشتناک شوک بزرگی به وجود آمد و قاتل بازداشت شد. اکنون 2 بار اعدام حکم دادگاه بدوی قاتل محیط بانان زنجانی است.

باد از لابه لای گندم‌های نیمه رسیده راه خود را باز می‌کند و در دشت چرخی می‌زند اما درختان سد راهش می‌‎شود و فریادش را بلند می‌کند، سکوت دشت را فرا می‌گیرد و گوش را کر می‌کند اینجا همه چیز سر جای خودش است جز شما ...

2 فقره قصاص، حکم دادگاه بدوی قاتل محیط بانان زنجانی

به گزارش رکنا، برف‌های نیمه جان خیلی وقت است از روی زمین رفته و جای خود را به گیاهان و گل‌ها داده اما من مطمئنم جای خالی تو لاله روییده است، هنوز صدای ناله و اشک‌ها از دشت به گوش می‌رود و اشک‌های آهوانی که به بودن تو دل گرم بودند، جاری است.

زندگی بی شما هر چند در جریان است اما انگار برای ما چیزی کم است، بچه‌ آهوها چشم باز کرده و دشت را با شیطنت‌های خود پر جنبش و جوش کرده‌اند، اما اینجا بی شما زندگی دیگر هیاهوی قبل را ندارد.

همه چیز از غروب غم‌انگیز 16 فروردین‌ماه آغاز شد، همان روزی که بنابر گزارشات دو محیط‌بان زنجانی در منطقه شکار ممنوع «فیله خاصه» به یک دستگاه نیسان مشکوک شده و دستور ایست می‌دهند و این ماجرا به تعقیب و گریز خودرو منجر می‌شود ماموریتی که آخرین ماموریت «مهدی مجلل و میکاییل هاشمی» می‌شود.

ارتباط محیط‌بانان با مرکز قطع می‌شود و پس از آن هیچ کدام از محیط‌بانان به تلفن همراه و بی‌سیم خود جواب نمی‌دهند و جستجوها آخر سر به پیدا شدن پیکر‌ بی جان دو محیط بان زنجانی در کنار خودرویشان منتهی می‌شود.

امروز روز میلاد امام رضا (ع) ضامن آهوی خراسان است که روز محیط بان نام گرفته، تفاوت این روز با روز محیط بان در سال‌های گذشته، غم از دست دادن دو محیط بان زنجانی در درگیری با شکارچی غیر مجاز است، شکارچی که برای فرار از چنگ قانون این دو محیط بان زنجانی و ضامن آهوان دشت سهرین را با تیر اسلحه به قتل رساند.

صدور کیفرخواست و صدور رأی دادگاه بدوی برای قاتل محیط بانان

چندی پیش رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از پایان فرآیند تحقیق و تفحص در زمینه شهادت دو محیط‌بان زنجانی خبر داد و اظهار کرد: پرونده تکمیل و تحویل دستگاه قضایی شد.

جعفر رحمتی با اشاره به اینکه پس از یافتن پیکر شهدای محیط بانان چند نفر به اتهام قتل آنها دستگیر شدند، عنوان کرد: با شواهد و اقرار مشخص شد تمام این جنایت توسط یک فرد انجام شده که تحویل مراجع قضایی شده و قرار کیفرخواست هم برایش صادر شده است.

وی با بیان اینکه ترس از دستگیری و از دست دادن اسلحه‌ها زمینه این جنایات توسط شکارچی غیر مجاز را فراهم کرده است، گفت: محیط بانان قانون به کارگیری اسلحه را در این حادثه رعایت کرده‌اند و تلاش قاتل استفاده از این شرایط و فرار از چنگ قانون بوده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه رای پرونده شهادت دو محیط‌بان که در فروردین‌ماه امسال شهید شدند، صادر شده است، گفت: این پرونده در مرحله تجدیدنظر بوده و در دادگاه بدوی یک نفر قاتل این پرونده به دو فقره قصاص قتل عمد محکوم شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه سرعت رسیدگی به این پرونده بسیار بالا بوده و در کمتر از یک ماه کیفرخواست آن صادر شده است، گفت: پس از قطعی شدن حکم، اعلام و اجرا می‌شود

شهادت محیط بانان زنجانی شاید تلنگری برای دولت و سازمان محیط زیست بود تا با افزایش نیروهای محیط بانی بتوانند قدرت مانور شکارچیان غیرمجاز در مناطق حفاظت شده را کاهش داده و با بهبود کیفیت تجهیزات این نیروها آنان را در مقابل خطرات احتمالی مقابله با شکارچیان کم کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه ۸ هزار محیط‌ ‌بان در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: این آمار ۴۷ درصد ظرفیت محیط‌بان برای شرایط موجود است.

جمشید محبت‌خانی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد کمبود چارت سازمانی در حوزه محیط بانی وجود دارد، تاکید کرد: با این وجود این قشر با تمام توان با شکارچیان برخورد می‌کنند و اجازه جولان شکارچیان را نمی‌دهند.

وی از اخذ مجوز ۱۰ ساله برای جذب سالانه ۲۵۰ محیط ‌بان و ۵۰ محیط‌ بان دریایی در کشور خبر داد و افزود: با این جذباین تعداد نیرو پیش‌بینی می‌شود چارت سازمانی محیط‌بانان به ۷۰ درصد برسدآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 698904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟