پاداش برای پلیس تهرانی در ناک اوت کردن دزد طلافروشی ! + عکس

سارق طلا، از سرقت طلا فروشی محله رازی تهران باز ماند.

سرهنگ "جلیل موقوفه‌ای" با اعلام خبر بازداشت سارق طلافروشی ، در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران کلانتری 115 رازی، روز گذشته موفق به بازداشت سارقی شدند که قصد سرقت از یک طلافروشی را در محوده خیابان هلال‌احمر، داشت.

وی افزود: سارق که حدوداً 36 سال سن دارد، پس از ورود به مغازه طلافروشی با یک دستگاه شوکر به طلافروش حمله‌ور شده و وی را مورد ضرب و شتم قرار داده بود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: به دلیل استفاده مغازه مذکور از سامانه "مها"، دقایقی بعد از این سرقت، سریع‌ترین گشت انتظامی کلانتری 115 رازی در محل حاضر شده و نسبت به بازداشت سارق اقدام کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده، به دادسرای ویژه سرقت معرفی شد، افزود: سامانه مها (مرکز هشدار الکترونیک) سامانه‌ای است که اماکن مختلف اعم از تجاری، اداری و حتی مسکونی را به مراکز انتظامی متصل کرده و در صورت بروز هرگونه موارد امنیتی نظیر سرقت پلیس را در جریان آنچه رخ داده قرار می‌دهد.

موقوفه‌ای با بیان اینکه این سامانه در ارتباط مسقیم با مراکز انتظامی قرار دارد، افزود: ضمانت اجرایی مها بسیار بالا است و در صورت اعلام گزارش موارد مشکوک و مجرمانه اعم از سرقت، مأموران در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شده و اقدامات پلیسی را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس رسیدگی به تمام موارد مجرمانه و سرقتها را وظیفه خود می‌داند، گفت: در برخی موارد مالکان بعد از وقوع سرقت متوجه سرقت اموال خود شده و با پلیس تماس می‌گیرند اما با استفاده از سامانه مها حتی اگر مالک یا متصدی در محل نیز حضور نداشته باشد، بلافاصله موضوع به پلیس مخابره خواهد شد.

این مقام انتظامی درباره نحوه استفاده از این سامانه، تصریح کرد: مراکز ارائه‌دهنده این خدمات مشخص است و شهروندان در صورت تماس با پلیس یا مراجعه به دفاتر پلیس می‌توانند از نحوه و شرایط بهره‌مندی از این خدمات با خبر شوند.

ناکامی سارق طلا فروشی با حضور به موقع پلیس

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اقدام شجاعانه و پیشدستانه یکی از ماموران این فرماندهی که مانع از سرقت از یک باب طلا فروشی در تهران شده بود، قدردانی کرد.

قدر دانی پلیس

به گزارش رکنا، سردار "حسین رحیمی" در حاشیه کمیسیون عملیات با قدردانی از اقدام شجاعانه یکی از ماموران این فرماندهی که با حضور به موقع خود مانع از سرقت یک واحد طلا فروشی شده بود ، بیان داشت: ماموران ما در عرصه های مختلف نشان دادند که در حقیقت خدمتگزار مردم عزیزمان هستند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر هیچگونه سرقت خشنی در پایتخت نداشته ایم، گفت:  با حضور فعال و هوشمندانه پلیس در عرصه های مختلف ابتکار عمل را از مجرمان گرفته ایم.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: در حال حاضر در بخش های مختلف طرح های مبتکرانه ای از جمله طرح رعد ، کاشف، اقتدار، صاعقه و... به صورت هفته ای برگزار می شود که امنیت و آرامش را برای جامعه ما به همراه داشته است.

سردار رحیمی با اشاره به قدردانی از حضور به موقع و هوشمندانه این مامور وظیفه شناس، گفت: امنیت مردم گرانقدر مهم ترین دغدغه ما می باشد که با همه توان از آن دفاع خواهیم کرد.

گفتنی است در هفته گذشته با حضور به موقع مامور پلیس، سارقی که قصد سرقت از یک طلافروشی را داشت، دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد. در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و پاداش نقدی از این مامور فداکار قدردانی شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟