شکایت برند معتبر از فروشندگان نامعتبر در مشهد

فروشگاه نامعتبر از اعتبار برند معروف سوء استفاده می کرد.

به گزارش رکنا، سال ها در حوزه تولید کالا فعال بودند و خون دل زیادی خورده بودند تا بتواند جایی در حوزه برندینگ کشور برای خود باز کنند. تلاش های مستمر و شبانه روزی مجموعه تولیدی شان، پس از سال ها به بار نشسته بود و مشتری های خوبی برای محصولاتشان در سراسر کشور پیدا کرده بودند. مدیران این مجموعه تولیدی که توانسته بودند پله های ترقی را آرام آرام پشت سر بگذارند و اهدافی را برای توسعه فعالیتشان پیش بینی کنند، ناگهان با یک توفان و سونامی بزرگ روبه رو شدند.

توفانی که نام و برند آن ها را نشانه گرفته بود. هرچند پذیرش آن برای مدیران این مجموعه سخت بود، اما با اضافه شدن به تعداد شاکیان، آن ها مطمئن شدند که کاسه ای زیر نیم کاسه است و احتمالا فرد یا افرادی می خواهند با آبروی آن ها بازی کنند. موضوعی که درنهایت مدیران این مجموعه را وادار به شکایت کرد.

با اعلام شکایت مسئولان این شرکت تولیدی در مشهد، با توجه به اینکه این اقدام در فضای مجازی اتفاق افتاده بود با دریافت مرجوعه قضایی به پلیس فتای استان معرفی شدند.

با حضور نماینده این شرکت در پلیس فتا و شکایت از افراد ناشناس پرونده ای در این باره گشوده شد.

فروش محصولات تقلبی

با آغاز تحقیقات درباره شکایت این مجموعه تولیدی محصولات بهداشتی ، مشخص شد که افرادی شیاد با استفاده از سایت های معتبر اقدام به فروش محصولات تقلبی با برند این شرکت تولیدی کرده اند.

بررسی های کارشناسان پلیس فتا نشان داد که محصولات ارائه شده نه تنها تقلبی بلکه بسیار بی کیفیت بوده اند. با فراخواندن یکی از مسئولان سایت معتبری که این اقدام مجرمانه در آن انجام شده بود، به پلیس فتا مشخص شد فرد سودجو با سوء استفاده از نام و پروانه بهداشتی شاکی اقدام به فروش اینترنتی کرده است.

بی توجهی مسئولان سایت به محصولات

کارشناسان با جمع آوری ادله فنی و دیجیتالی و بررسی های صورت گرفته و اخذ استعلامات مربوط متوجه شدند که فروشگاه اینترنتی معروفی که اقدام به فروش محصول تقلبی نموده، به درج کالای بهداشتی با مشخصات اعلام شده در سایت فروشگاهی بی توجه بوده و این موضوع در رسیدن شیاد به مقصود کلاهبردارانه مؤثر بوده است.

پیگیری های فنی با توجه به ردپایی که متهم از خود به جا گذاشته بود، موجب شد تا عامل بارگذاری این آگهی ها شناسایی و به پلیس فتا فراخوانده شود.

منفعت مالی علت شیادی

با حضور متهم در پلیس فتا و تفهیم اتهام، او مدعی شد که هیچ اقدام اشتباهی انجام نداده و تنها محصولات خودش را در این سایت می فروخته است. اما با مشاهده مستندات پلیسی همچون نحوه ثبت نام با برند شرکت خاص و ارسال فاکتورهایی برای مشتری ها باز هم به نام این شرکت، زبان به اعتراف گشود. متهم ضمن پذیرش جرمش ، کسب منفعت مالی را علت اصلی تقلب و فروش کالای بی کیفیت با سوء استفاده از برند معتبر بیان کرد. به گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در این پرونده نه تنها تخلف متهم، بلکه در گزارشی که به دادسرا اعلام شد تخلف مسئولان فروشگاه اینترنتی هم محرز گردید.

البته ماجرای خرید کالاهای مشابه و تقلبی در گذشته هم وجود داشته، اما گسترده شدن استفاده از فضای مجازی بیشتر این جرائم را به این فضا کشانده تا جایی که شیادان با این خیال که ردپایی از آن ها به جا نمی ماند بیشتر در این فضا فعال شده اند. موضوعی که سرهنگ جواد جهانشیری با تأیید آن از کاربران فضای مجازی خواست تا هنگام سفارش و خرید اینترنتی، فریب ارزانی کالا را نخورند و در صورتی که برندی خودش فروش اینترنتی دارد، حتما از فروشگاه معتبر خرید کنند. وی درباره راه های شناخت سایت های واقعی و جعلی هم بیان کرد که سایت های معتبر مجوز نماد الکترونیک دارند و معمولا در این سایت ها از فروش های هیجانی خبری نیست. این مسئول از شهرندان خواست تا برای پیگیری شکایت هایشان در حوزه سایبری با شماره تماس 096380 مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا ارتباط بگیرند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

کدخبر: 696923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟