اعدام برای قاتل 2 محیطبان زنجانی + عکس

به گزارش رکنا، حسین آبسالان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: بر اساس قرائن، شواهد و مستندات و با توجه به بررسی و تحقیقات پلیس آگاهی زنجان همچنین اعتراف صریح متهم دستگیر شده به قتل این دو محیطبان، قاضی پرونده به موضوع رسیدگی کرده و حکم بر قصاص داده است.

وی اظهار کرد: موضوع بر روال قانونی پیش می‌رود و اولیای دم، سازمان و اداره کل حفاظت محیط زیست، همیاران و دوستداران محیط زیست پیگیر هستند تا حکم صادره از سوی قاضی پرونده در زنجان پس از تأیید مرجع ذیصلاح (دیوان عالی کشور) به مرحله اجرا درآید.

آبسالان با بیان اینکه واحد حقوقی سازمان محیط زیست نیز به جد موضوع را تا حصول نتیجه پیگیر است و به همین منظور یک وکیل اختصاصی نیز تعیین کرده است، تصریح کرد: قاتل پس از شناسایی و دستگیری، اقدام به دروغگویی و فرافکنی کرده و فرد دیگری را نیز به عنوان شریک جرم معرفی کرد اما با توجه به ادله و مستندات و بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس آگاهی استان زنجان در نهایت جنایت را بر گردن گرفت.

بر اساس این گزارش، شهید مهدی مجلل و مکائیل هاشمی، ۱۶ فروردین امسال حین عملیات تعقیب و گریز شکارچی خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فیله خاصه که از سال ۸۶ از مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن نیز ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ هکتار است بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی به فیض رفیع شهادت نایل آمدند.

شهید هاشمی متولد ۱۳۵۸ با بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت و شهید مجلل نیز متولد ۱۳۶۶ بود و بیش از هفت سال سابقه خدمت داشت که حین تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز بر اثر درگیری و شلیک گلوله از سوی این متخلفین، آسمانی شدند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟